۲۲۰۰ کلاس غیر‌مستحکم درس در تبریز دانش‌آموز دارند

۲۲۰۰ کلاس غیر‌مستحکم درس در تبریز دانش‌آموز دارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم رحیم شهرتی‌فر امشب در هفتمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه سرانه پرداختی دولت به مدارس مطلوب نیست اظهار داشت: با جلب مشارکت مردم به مدرسه‌ها در سه سال گذشته تعمیرات و تجهیز مدارس را با همین مشارکت‌ها انجام دادیم.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز، افزود: هیئت امنایی کردن 4 مدرسه تبریز، جلب همکاری ادارات برای ریشه کنی بی‌سوادی، تأسیس اولین مدرسه مردم نهاد در تبریز و بررسی و رفع مشکلات و توسعه مدارس تبریز از جمله مهمترین اقدامات این شورا است.

فرماندار تبریز در ادامه وضعیت ساختمان‌های آموزشی و مدارس تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: از 673 ساختمان آموزشی با 6 هزار کلاس درس، 267 مدرسه، 2557 کلاس مستحکم احداث و در حال بهره‌برداری است.

شهرتی‌فر‌ با بیان اینکه 187 مدرسه تبریز هم نیمه‌مستحکم هستند، ابراز داشت: 225 ساختمان غیر مستحکم با 2200 کلاس درس داریم که باید به سرعت برای بهبود وضعیت موجود تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه از طریق ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش در احداث ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی بیش از 200 واحدی باید ساخت فضاهای آموزشی در مناطق مشارکت کنند، ادامه داد: با وجود نامه‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، شرکت‌های سازنده این مجتمع‌ها اقدام به احداث مدرسه در حومه مجتمع‌های خود نکرده‌اند.

فرماندار تبریز، با تاکید بر اینکه در این موضوع هنوز عملاً نتوانستیم کاری پیش ببریم، تصریح کرد: آموزش و پرورش این موضوع را به دستگاه قضایی سپرد که 7 شرکت سرمایه‌گذاری با محکومیت قطعی در دادگستری، باید به تمکین به مواد این قانون اجبار شوند.

شهرتی‌فر‌ شرکت‌های محکوم شده برای احداث مدارس در کنار مجتمع‌های مسکونی بیش از 200 واحدی را عنوان کرد و گفت: شرکت‌های توسعه آذربایجان (محکوم به احداث 1 باب مدرسه 14 کلاسی)، تعاونی مسکن نیروی انتظامی (محکوم به احداث یک باب مدرسه 15 کلاسی)، تعاونی مسکن پادگان الزهرا، مخابرات، شهرداری منطقه 2، آذرنهند، مسکن کوثر و ساکو محکوم به ساخت مدرسه با تعداد مشخص شدند که هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

وی افزود: در تبریز 20 مجتمع مسکونی بزرگ ساخته شده که 7 حکم قطعی اخذ شده و 13 مجتمع در دست اقدام است تا برای تحصیل ساکنان این مدارس مدرسه بسازند وگرنه با این اوضاع مجبور به استفاده دو شیفته و سه شیفته از مدارس در برخی مناطق هستیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها