۹۰ درصد از چاه‌های «قروه و دهگلان» مجهز به کنتور هوشمند هستند

۹۰ درصد از چاه‌های «قروه و دهگلان» مجهز به کنتور هوشمند هستند

به گزارش خبرگزاری تسنیم اقبال شاه‌نظری امشب در جلسه شورای حفاظت آب استان که با حضور مسئولان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به دشت‌های قروه، چهاردولی و دهگلان اظهار داشت: برای بیش از 90 درصد از چاه‌های دشت‌های قروه و دهگلان کنتور هوشمند نصب شده است.

وی گفت: دشت‌های قروه، چهاردولی و دهگلان از اهمیت بالایی برخودار هستند و باید با برنامه‌ریزی اصولی و پیشگیرانه از نشست این دشت‌ها جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه در جهت اقدامات عملی همه همکاران یک برنامه را دنبال می‌کنیم گفت: برای جلوگیری از افت آب‌های زیرزمینی در "دشت‌های قروه، چهاردولی و دهگلان" اقداماتی مانند نصب کنتورهای هوشمند و کنترل مصرف آب از طریق همین کنتورها و پلمب چاه‌های غیرمجاز انجام شده است.

هیچ صحبتی از اقدامات عمرانی بر روی حوضه‌های‌ آبخیز نشد

در ادامه این جلسه مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اظهار داشت: دشت‌های قروه، چهاردولی و دهگلان" یک حوضه‌ آبخیز کلی در استان کردستان هستند.

پیمان باباپیری افزود: تمام فعالیت‌ها متناسب با این حوزه باید در نظر گرفته شود که متاسفانه هیچ موردی از اقدامات عمرانی بر روی حوضه‌های‌ آبخیز و کارهای آبخیزداری در مناطق بالادستی و استفاده از سدهای زیرزمینی که مانع انتقال آب‌ها به مناطق پایین دست می‌شود مورد بحث قرار نگرفت.

وی گفت: حوزه آبخیر عرصه‌ای است که روان آب ناشی از بارش بر روی آن توسط آبراهه‌ها جمع‌آوری و به یک خروجی همانند رودخانه‌ها، تالاب، دریاچه و دریا هدایت می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها