۲۹ روستای شهرستان گنبدکاووس با تانکر آبرسانی می‌شود

۲۹ روستای شهرستان گنبدکاووس با تانکر آبرسانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم سیدمهدی حسینی امشب در جمع خبرنگاران درباره وضعت آبرسانی به روستاهای این شهرستان اظهار داشت: در بخش مرکزی 131 روستا و در بخش داشلی برون 30 روستا وجود دارد، که از این تعداد 29 روستا و نقطه جمعیتی با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان گنبدکاووس در منطقه گرمسیری و نیمه خشک قرار دارد و خشک بودن و یا تلخ و شور بودن سفره‌های زیرزمینی, دامداری‌ها و مرغداری‌های سنتی و صنعتی از آب روستایی استفاده می‌کنند.

مدیر آب و فاضلاب روستائی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: تعداد 160 دامداری و مرغداری و 3 میلیون قطعه جوجه و هزاران راس دام سبک و سنگین, که بیشتر در بالای گرگان‌رود واقع شدند از آب روستایی تغذیه و پرورش می‌یابند.

حسینی گفت: با توجه به نوسانات فشار آب در روستای اراز محمد آخوند از توابع بخش مرکزی, در حال احداث یک باب مخزن فلزی هوایی به حجم 100 مترمکعب هستیم.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: تاکنون این مخزن 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این عملیات بالغ بر 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با پایان این پرورژه 4 هزارو 610 مشترک این روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

حسینی افزود: به علت فرسودگی شبکه آبرسانی روستای ایمر ملا‌ساری از توابع بخش مرکزی و به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در حال تعویض شبکه فرسوده آب در این روستا هستیم.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: اجرای تعویض این شبکه به طول 15 هزارو 694 مترمربع با استانداردسازی 599 مورد انشعاب خواهد بود.

حسینی اظهار داشت: برای اجرای کامل این عملیات 4 میلیاردو 400 میلیون ریال اعتبار نیاز است و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اتمام آن 610 مشترک این روستا از آب شرب و سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها