لایحه تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل هفته آینده به مجلس می‌رود

لایحه تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل هفته آینده به مجلس می‌رود

به گزارش خبرگزاری تسنیم مجید خدابخش عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر نیرو در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: لایحه تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل در هفته‌های آینده به صحن علنی مجلس می‌رود و از دولت و مجلس انتظار داریم که برای تصویب این لایحه اقدامات لازم و اساسی را انجام دهند.

وی با اشاره به این‌که تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل یکی از مطالبات اصلی مسئولان و مردم استان اردبیل است، افزود: امیدواریم مجلس شورای اسلامی با تصویب این لایحه موافقت کند، چرا که پیشرفت و توسعه استان اردبیل با تصویب این لایحه رقم می‌خورد.

استاندار اردبیل بیان کرد: یکی از اقدامات اساسی برای پیشرفت و توسعه استان اردبیل در عرصه‌های مختلف ایجاد منطقه آزاد تجاری و منطقه اقتصادی ویژه نمین است که اگر این دو پروژه بسیار مهم عملی شود، بی‌شک گام بزرگی در پویایی اقتصاد و اشتغال در منطقه برداشته خواهد شد.

خدابخش از برنامه‌ریزی برای اتصال شبکه ریلی جمهوری آذربایجان به اصلاندور در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این موضوع نیز یک اقدام بسیار مهم است که برای بررسی به هیئت دولت می‌رود که از دولت یازدهم انتظار داریم که اقدامات عملی‌سازی این طرح بزرگ که برای استان اردبیل دستاورد زیادی خواهد داشت، مورد حمایت‌های همه‌جانبه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با اتصال شبکه ریلی جمهوری آذربایجان به اردبیل بی‌شک شاهد توسعه صادرات و تسهیل روند تجارت در منطقه خواهیم بود که این موضوع، یک مسئله بسیار مهم برای استان اردبیل است، چرا که همکاری دوجانبه با کشورهای مختلف می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت استان اردبیل باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به این‌که برخی مشکلات در حوزه صادرات از گمرک به کشور آذربایجان وجود دارد، افزود: انتظار داریم دولت با رایزنی‌های اساسی این مشکلات را بین ایران و کشوری جمهوری آذربایجان در حوزه گمرک و صادارت برطرف کند تا بتوانیم دغدغه و نگرانی صادرکنندگان و کشاورزان منطقه را برطرف سازیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها