۱۵ درصد دانش‌آموزان متوسطه زاهدان تجربه مصرف مواد مخدر دارند

۱۵ درصد دانش‌آموزان متوسطه زاهدان تجربه مصرف مواد مخدر دارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم علیرضا نخعی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پنهان کردن مشکلات کمکی به حل آن نمی‌کند، بلکه آسیب‌های اجتماعی باید عیان مطرح شود تا راه حل آن نیز پیدا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس پژوهش انجام شده در مهر و آبان‌ماه امسال، 15 درصد از دانش‌آموزان مقطع متوسطه زاهدان مصرف مواد مخدر را تجربه کرده‌اند و این موضوع عمدتاً مربوط به دانش‌آموزانی است که والدین آنها مواد مخدر استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: دامنه تغییرات این آمار هر چه به سمت مناطق حاشیه شهر نزدیک می‌شود بیشتر شده به طوری که در این مناطق 20 درصد دانش‌آموزان این تجربه را داشته‌اند.

نخعی بیان کرد: همچنین این پژوهش نشان می‌دهد 70 درصد هر یک از والدین دانش‌آموزان درگیر اعتیاد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا برنامه داریم برای والدین دانش‌آموزان سطح استان کلاس‌های توجیهی برگزار کنیم.

محمدعلی حمیدیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: اعتیاد عامل 50 درصد طلاق‌ها، 46 درصد سرقت‌ها، و حدود 60 درصد زندانیان استان است.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، دادستان زاهدان نیز در این جلسه با بیان اینکه اگر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند جلوی بسیاری از جرائم گرفته می‌شود، بیان کرد: اخیراً به مسئله فروش سوخت به اسم و کارت مرزنشینان ورود کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها