بدون ‌اغماض‌ جلوی برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز را می‌گیریم

بدون ‌اغماض‌ جلوی برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز را می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری تسنیم کریم ذوالفقاری عصر امروز در جلسه شورای حفاظت آب استان که با حضور مسئولان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در استان اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای کردستان اقداماتی که انجام می‌دهند در راستای اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بوده و ما نیز خود را موظف می‌دانیم که قدم به قدم در کنار این عزیران و شورای حفاظت از منابع آبی استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه مشکلات دشت‌های بخش «چهاردولی» ناشی از عملکرد استان همدان است، تصریح کرد: مشکلات دشت‌های بخش «چهاردولی» در اثر بی‌رویه مصرف آب بوده و وضعیت استان کردستان خیلی بهتر از استان همجوار است.

وی گفت: اگر مردم استان کردستان با ما همراهی نمی‌کردند وضعیت دشت «چهاردولی» از دشت تهران نیز بدتر بود که جا دارد از همکاری خوب کشاورزان تقدیر کنم.

ذوالفقاری افزود: باید بپذیریم که موفقیت قابل قبول نیست و باید دست به دست هم بدهیم و از همکاران درخواست دارم که تمام چاه‌های دشت‌های قروه، چهاردولی و دهگلان را هوشمند کنیم.

وی از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خواست که از وزارت نیرو بخواهد تا توجه ویژه‌تری به دشت‌های قروه، چهاردولی و دهگلان داشته باشند و تمام چاه‌های این سه دشت را بدون استثنا هوشمند کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: چاه‌هایی که غیرمجازند و باز هم در استان وجود دارند بدون هیچ‌گونه اغماضی جلو برداشت آنها را بگیریم تا در نهایت به آن مصرفی که متعادل با توان و اقداماتی که انجام می‌دهیم برسیم.

وی با اشاره به سه شاخصه اصلی برای سنجیدن کارها گفت: کارآیی آب، راندمان آبی و سطح مکانیزه کردن آب از شاخص‌های موجود است که به چه صورتی آبیاری می‌کنیم و در نهایت روش‌های متفاوت از کشاورزی حفاظتی، استفاده بیشتر از آب سبز، کشت پاییزه و تغییر الگو به سمت محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارند را انجام دهیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها