محدوده منطقه آزاد استان اردبیل ۳۴ هزار و ۹۰۰ هکتار تعیین شد

محدوده منطقه آزاد استان اردبیل ۳۴ هزار و ۹۰۰ هکتار تعیین شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد فیضی شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان اردبیل دارای نیروی انسانی کافی، کارآمد و نیز کارآفرینان خلاق است ولی متأسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب و علی‌رغم داشتن ظرفیت‌های کافی،‌ توسعه مناسبی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه دولت باید به مناطق کم‌تر توسعه یافته توجه ویژه‌ای داشته باشد گفت: 2 درصد از سهم درآمد حاصل از فروش نفت و گاز به استان‌های کم‌تر توسعه یافته اختصاص داده می‌شد که با تصمیم مجلس شورای اسلامی به 3 درصد افزایش یافت و دولت باید در تخصیص اعتبارات تعادل بخشی را مدنظر قرار دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امتیازی به یک استان و پروژه خاصی اعطا می‌شود باید در کل کشور به صورت یکسان باشد و در غیر این صورت شاهد این موضوع خواهیم بود که یک استان روز به روز فقیرتر و استان دیگه‌ای مجهزتر و پیشرفته‌تر می‌شود.

فیضی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه یک درصد از سهم فروش درآمدهای نفت و گاز به تکمیل پروژه‌های ریلی کشور اختصاص داده شده است که امیدواریم این اعتبار برای تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه که به یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم استان اردبیل تبدیل شده است در کنار 15 درصد سهم فاینانس باعث گره‌گشایی از مشکلات این پروژه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: محدوده منطقه آزاد تجاری استان اردبیل در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی در حدود 34 هزار و 900 هکتار تعیین شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها