کارگروه کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی در استان گلستان تشکیل شد

کارگروه کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی در استان گلستان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم سروان صاحبکاران شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارگروه اظهار داشت: گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در تعاملات روزمره منجر به ایجاد تغییر در زندگی افراد به ویژه قشر جوان شده است.

وی افزود: جاذبه‌های این فضا سبب شده افراد ساعات زیادی از روز خود را در این فضا گذرانده و تعاملات در این فضا را جایگزین تعاملات با اعضای خانواده و همسالان خود کنند که این موضوع صدمات جبران‌ناپذیری را به رشد اجتماعی افراد وارد کرده و ساختار زندگی اجتماعی آنان را تغییر داده است.

صاحبکاران افزود: حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزارها و امکانات متنوع آن برای خانواده‌ها و شهروندان امری اجتناب ناپذیر است، پس چه خوب است قبل از آن‌که کاربران اینترنت را در این فضا رها کنیم، فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی را به آنها بشناسانیم.

مسئول پلیس فتا استان گلستان گفت: نظر به اهمیت این موضوع و در راستای برنامه تقسیم کار استانی و دستورالعمل کاهش آسیب‌های اجتماعی، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گلستان با تشکیل کارگروهی‌ اقدام به بررسی و تجزیه تحلیل آسیب‌های اجتماعی متاثر از فضای مجازی کرد.

وی در ادامه افزود: پلیس فتا گلستان با میزبانی از ادارات‌، نهادها‌، سازمان‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی سعی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های متعدد این سازمان‌ها داشته و زمینه بحث، تبادل نظر و ارائه راهکار توسط کارشناسان و نمایندگان مدعو را فراهم کرد.

سروان صاحبکاران با اشاره به جلسات کاری تشکیل شده در پلیس فتا استان گفت: در این جلسات وظایف، ماموریت‌ها و ظرفیت‌های سازمان‌های همکار در حوزه آسیب‌های فضای مجازی بررسی و در خصوص چگونگی کاهش رفتارهای تنش‌زا و انحرافات و کجروی‌های اجتماعی تبادل نظر شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها