مدت تحصیل در هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای ‌به سه سال افزایش یافت

مدت تحصیل در هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای ‌به سه سال افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم سیدمحسن حسینی مقدم چهارشنبه شب در هفتمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توجه به آموزش‌های مهارتی در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، اظهار داشت: برای افزایش مهارت، تحصیل دوران هنرستان را در سیستم جدید از دو سال به سه سال افزایش دادیم و باید در برنامه ششم سهم 50 درصدی توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای هم در کشور محقق شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی 2 درصد بیش از میانگین کشوری است، افزود: توسعه و تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت است و ردیف بودجه خاصی را در نوسازی تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از محل فروش گاز پیش‌بینی شده است.

حسینی‌مقدم با بیان اینکه با وجود تصویب این اعتبارات، بودجه فعلی کفاف تجهیز هنرستان‌ها را نخواهد داد، خاطرنشان کرد: بخشی از نیاز هنرستان‌ها باید از اعتبارات و امکانات داخل استان تأمین شود که با حداقل امکانات می‌توانیم هنرستان‌ها را تجهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هفته معلم، ریاست جمهوری تاکید کردند که برای آموزش مهارت به دانش‌آموزان، هنرستان‌ها باید به سمت صنعت حرکت کنند، تاکید کرد: آذربایجان شرقی استان صنعتی است و می‌توانیم «هنرستان جوان صنعت» در جوار صنعت و کارخانه‌ها ایجاد کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: خیرینی داریم که با مبالغ کم می‌توانند تجهیزات هنرستان‌ها را تأمین کنند و برای این افراد می‌توانیم جهت قدردانی، نام هنرستان و یا کارگاه‌های هنرستان‌ها را به نام آن‌ها نامگذاری کنیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها