طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای همدان امسال اجرا می‌شود

طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای همدان امسال اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم احسان صباغ صبح امروز در کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان اظهار داشت: شهر همدان به افزایش فضای پارک خودرو نیاز دارد که با وجود کمبود منابع مالی نمی‌توان فضای پارک را متناسب با رشد تعداد خودروها افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فضای پارک به دنبال مدیریت تقاضا هستیم بیان کرد: شهرداری همدان به دنبال استفاده از سیستم‌هایی است که سنجش زمان داشته و براساس قانون می‌توان در خیابان‌های مصوب توقف‌سنج نصب کرده و قبض پارک صادر کرد.

صباغ با اعلام اینکه معابر پرترافیک شناسایی و به استانداری همدان ارسال شده که پس از تصویب در شورای ترافیک همدان مصوب به وزارت کشور ارسال شود گفت: در حال حاضر 23 معبر برای پارک حاشیه‌ای شناسایی شده است.

وی افزایش توقف‌های زیر نیم ساعت و اجرای عدالت در استفاده از فضای پارک، روانسازی ترافیک در اثر کاهش تقاضای استفاده از خودرو شخصی، یکپارچه‌سازی مدیریت پارکینگ‌های حاشیه و غیرحاشیه در یک سامانه، ارتقا شخصیت کاری پارکبان از مامور وصول مطالبات بودن، تغییر نگران شهروندان نسبت به مدیریت پارک حاشیه و آموزش مستمر پارکبانان به منظور حفظ کیفیت ارائه خدمات را از دستاوردهای مدیریت پارک حاشیه‌ای در همدان برشمرد.

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان بر هوشمندسازی ترافیک شهری با تکیه بر سیستم‌های پیشرفته اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: قراردادی با شرکت بخش خصوصی برای اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک‌ حاشیه‌ای در شهر همدان منعقد می‌شود که به صورت BOT خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 پارکبان در سطح شهر همدان مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: با اجرای این طرح برای 141 نفر اشتغالزایی می‌شود که 125 نفر از آنها پارکبان خواهد بود.

صباغ با اشاره به اینکه ظرفیت پارک‌های حاشیه‌ای شهر همدان اضافه نمی‌شود عنوان کرد: براساس این طرح پارک‌های زیر نیم ساعت رایگان می‌شود و با توجه به نرخ پلکانی پارک، تعداد خودروهایی که ساعت‌های طولانی خودروی خود را در کنار خیابان پارک می‌کردند کاهش می‌یابد.

وی ردیابی لحظه‌ای پارکبان، گزارش لحظه‌ای میزان شارژ صورت گرفته، ریزتراکنشات پارکبان و خودرو، مدیریت تعرفه پارکینگ‌ها، امکان ارائه خدمات از طریف نرم افزار همراه پارک را از جمله امکانات لحظه‌ای پارکبان برشمرد و گفت: برای معابر شلوغ تعرفه بالاتری در نظر گرفته شده که این نرخ در معابر کم ترافیک پایین‌تر است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: شهرداری همدان برای شناسایی نقاط بحرانی از نظر ترافیکی در شهر همدان اعتباری مصوب کند تا این نقاط مشخص شود.

حمیدرضا طبی مسرور با اشاره به اینکه ایجاد پارکینگ مکانیزه یکی از نیازهای کلانشهر است ولی شهرداری همدان هنوز اقدامی در این زمینه نکرده است، گفت: معابر شهری براساس قانون متعلق به شهرداری است و باید در زمینه اختصاص یا مکان‌یابی برای ایستگاه اتوبوس به صورت مشخص و روشن ورود پیدا کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها