زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی افزایش یابد

زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمود زمانی‌قمی صبح امروز در حاشیه بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از قنات ابراهیم‌آباد اراک با اشاره به جایگاه استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی از جمله استان‌های نخبه پرور کشور است به‌طوری که یک چهارم از مفاخر و نخبگان کشور مربوط به استان مرکزی است و این امر نشان‌گر اهمیت این استان در فرهیخته‌پروری است که از این رو به این استان لقب بهشت مفاخر، سرزمین آفتاب و پایتخت مفاخر و مشاهیر را داده‌اند.

وی افزود: آثار تاریخی متعددی در استان مرکزی و در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید در زمینه حفظ و حراست از آنها برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های خوب تاریخی و فرهنگی این دیار بهره‌مند شویم.

زمانی‌قمی تصرذیح کرد: آثار تاریخی به جا مانده از دوران گذشته در حقیقت هویت فرهنگی، تاریخی و ملی ما است که این آثار باید حفظ و احیا شود و در این زمینه نیازمند همکاری بین بخشی همه مردم و دستگاه‌های مختلف هستیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه امروز اقتصاد گردشگری یکی از زیرساخت‌های توسعه پایدار در هر منطقه است گفت: توجه به آثار باستانی، اهمیت به فرهنگ، اصالت و تمدن یک کشور است و باید مجموعه میراث فرهنگی در کنار دیگر بخش‌ها توجه ویژه‌ای به این ظرفیت‌ها و تقویت آنها کند.

زمانی‌قمی اضافه کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در سفر یک روزه خود به استان مرکزی از شهرهای اراک، خمین و ساوه بازدید می‌کند این در حالی است که استان مرکزی به لحاظ قابلیت‌های تمدنی و تاریخی از منزلت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و تلاش دولت هم برای استفاده از این ظرفیت‌ها استعدادها است.

وی اضافه کرد: مراکز مختلفی در سطح استان مرکزی به‌عنوان مقاصد با ارزش گردشگری وجود دارد از غار نخجیر تا جاذبه‌های تمدنی و تاریخی خمین، شازند، فراهان و تمام نقاط تاریخی استان که باید مورد عنایت و توجه قرار بگیرند.

استاندار مرکزی ادامه داد: با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در استان مرکزی این مباحث مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرند و امیدواریم عنایت لازمه به این مباحث شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها