روزانه ۷ تا ۱۰ بیمار نیازمند به پیوند در کشور فوت می‌کنند

روزانه ۷ تا ۱۰ بیمار نیازمند به پیوند در کشور فوت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم کتایون نجفی‌زاده ظهر امروز در مراسم جشن نفس که به‌مناسبت تقدیر از خانواده‌های اهداکننده عضو در رشت برگزار شد اظهار داشت: از سال 83 برگزاری جشن نفس را آغاز کردیم و هدف از برگزاری این جشن تقدیر از خانواده‌هایی است که در سخت‌ترین لحظه زندگی بهترین تصمیم خود را گرفتند.

وی تعداد مرگ مغزی قابل اهدای عضو در سال گذشته را 3 هزار مرگ عنوان کرد و گفت: سال گذشته 800 اهدای عضو انجام شد و اعضای 2 هزار و 200 نفر اهدا نشد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران با بیان اینکه روزی 7 تا 10 بیمار نیازمند به پیوند در کشور فوت می‌کند اظهار کرد: اگر 50 درصد از آنهایی که اعضایشان اهدا نشده است اهدا شود هیچ بیماری بر اثر نیاز به اهدای عضو فوت نخواهد کرد.

نجفی‌زاده به فرهنگ اهدای عضو در جامعه تاکید کرد و گفت: در این زمینه خانواده‌ها رکن اساسی هستند و خیران و سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

وی نقش و تاثیر رسانه‌ها را برای افزایش فرهنگ اهدای عضو موثر دانست و بیان کرد: پس از مطرح شدن مسئله اهدای عضو در برنامه خندوانه 100 هزار کارت اهدای عضو در مدت 100 ساعت پر شد.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران از راه اندازی انجمن اهدای عضو ایرانیان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری آموزش و پرورش، بچه‌ها از دوران مدرسه با مسئله اهدای عضو آشنا شوند و در آینده نزدیک نیز نشانی از اهدای عضو در گواهینامه افراد درج می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها