مرکز «مطالعه کوهورت» در شهرکرد به بهره‌برداری رسید

مرکز «مطالعه کوهورت» در شهرکرد به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری تسنیم با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت هفدهمین مرکز مطالعه کوهورت کشور در شهرکرد به بهره‌برداری رسید، هفدهمین مرکز مطالعه کوهورت کشور ظهر امروز با حضور رضا ملک‌زاده در راستای توسعه تحقیقات بالینی و ارتقاء سلامت در شهرکرد به بهره‌برداری رسید.

رضا ملک‌زاده در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انجام معاینات پزشکی، بررسی‌فرد و تشخیص زودرس بیماری‌های مزمن و غیرواگیر، نمونه‌گیری خون و ادرار و انجام آزمایشات کامل خون و ادرار، سنجش وضعیت تغذیه به صورت رایگان از جمله خدماتی است که در این مرکز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب 10 هزار نفر همگروه در استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای افزود: در مرکز تحقیقات مدل‌سازی در سلامت افرادی به عنوان همگروه آینده‌نگر شهرکرد انتخاب و طی مدت 20 سال سلامت آن‌ها به صورت مستمر و رایگان در راستای مطالعات همگروهی کهورت و کشف علل بیماری‌های غیرواگیر پایش می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت بیان کرد: در کشور 200 هزار نفر زیرپوشش این طرح قرار گرفته که از این مجموع 10 هزار نفر از استان چهارمحال و بختیاری است.

ملک‌زاده با بیان اینکه سن افراد انتخاب شده بین 35 تا 70 سال است، گفت: از این مجموع 2500 نفر از روستاهای شهرستان‌های اردل و کیار و 7500 نفر نیز از جمعیت شهری انتخاب شده‌اند.

آزمایشگاه مرکزی مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در ادامه سفر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به بهره‌برداری رسید.

این آزمایشگاه دارای 3 بخش سلولی مولکولی، گیاهان دارویی و بیوشیمی بالینی است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها