بیش از ۲۰۲ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ندامتگاه‌های اردبیل ارائه شد

بیش از ۲۰۲ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ندامتگاه‌های اردبیل ارائه شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد پورقلی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی ارائه آموزش‌های مهارتی در ندامتگاه‌های اردبیل اظهار داشت: در مدت 9 ماهه نخست امسال بیش از 202 هزار و 307 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ندامتگاه‌های استان اردبیل ارائه شده است.

وی افزود: به منظور ایجاد شرایط اولیه اشتغال در کنار اصلاح رفتار زندانیان و توانمندسازی آنان برای حضور موثر در جامعه و در راستای انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل در حال حاضر 944 زندانی استان اردبیل از 202 هزار و 307 نفرساعت آموزشهای مهارتی بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: هدف از ارائه این آموزش‌ها افزایش توانمندی و خودکفایی زندانیان این استان است تا بتوانیم از این طریق زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم سازیم و به اهداف خود در راستای خدمت‌رسانی به خانواده‌های این قشر برسیم، چرا که خانواده‌های این قشر نیز از این شرایط، نگرانی‌ها و دغدغه‌های بسیاری دارند.

پورقلی تصریح کرد: علاوه بر ارائه آموزش‌ها در ندامتگاهای استان، آموزش‌های پادگان با هدف توانمندسازی سربازان در این استان نیز ارائه داده می‌شود تا بتوانیم این افراد را نیز از آموزش‌های لازم و کافی برخوردار سازیم و از این طریق آنها را به مرحله خودکفایی و اشتغال‌زایی برسانیم که در این زمینه نیازمند همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه هستند.

وی بیان کرد: تاکنون 400 نفر از سربازان پادگان‌های نظامی از آموزش مهارتی برخوردار شده‌اند و رشته‌های مهارتی با هدف اشتغال‌زایی پس از فراغت از خدمت انتخاب شده است تا بتوانیم از این طریق آموزش‌های خود را با هدف توانمندسازی اقشار مختلف مردمی اجرا کرده و به دنبال توسعه زمینه‌های اشتغال به واسطه مهارت‌آموزی باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها