بانوان سرپرست خانوار در استان گلستان تسهیلات دریافت می‌کنند

بانوان سرپرست خانوار در استان گلستان تسهیلات دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ابراهیم غفاری ظهر امروز در جلسه شورای صیانت از حقوق شهروندی استان گلستان اظهار داشت: سازمان بهزیستی زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش دارد براساس علایق دسته‎بندی و برای عضویت در گروه همیاری ترقیب می‎کند.

وی با بیان اینکه بر این اساس 29 گروه همیار برای بانوان سرپرست خانوار استان گلستان ثبت شده افزود: جلساتی برای برطرف کردن مشکلات احتمالی این افراد برگزار کردیم و بازدید و نظارت‎های لازم از این گروه‎ها انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه امیدواریم با اجرای این گروه‎های همیاری بانوان جامعه در حوزه توانمندسازی به سطحی از توسعه برسند ادامه داد: امسال با تسهیلات با سقف 30 میلیون تومان و کمک بالاعوض و وام‎های کم بهره که در اختیار داشتیم از سرپرست خانوار استان گلستان حمایت کردیم.

غفاری بیان داشت: با توجه به گستردگی مدهای کودک در استان گلستان نتوانستیم آن‌گونه که باید به این مسئله ورود پیدا کنیم و یکی از دغدغه‎های ما بحث مربیان مهدها است که در 2 سال اخیر سازمان بهزیستی در جذب مربیان اقداماتی را تبیین کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: با وجود اینکه در حوزه بخش خصوصی وارد نمی‎شدیم اما با توجه به موضوع اهمیت مدهای کودک به این مسئله ورود پیدا کردیم.

غفاری با بیان اینکه سازمان بهزیستی چند سالی محتوای مشخصی را برای مهدهای کودک قرار داده است افزود: بازدیدهای که کارشناس‎های ما انجام می‎دهند حتما باید کتاب‎هایی که مورد تائید شورای فرهنگی سازمان بهزیستی است و جای کار زیادی دارد.

وی به ساماندهی متکدیان اشاره کرد و اظهار کرد: ما برای کودکان متکدی مشکلی نداریم و 100 درصد این کودکان را می‎پذیریم و سازمان بهزیستی بحث شناسایی، جذب و ساماندهی را همانند سنوات گذشته در دستور کار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از شناسایی 150 کودک خیابانی در گرگان اشاره کرد و گفت: 100 نفر از این کودکان خیابانی غیر ایرانی هستند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها