وضعیت افسردگی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری نگران‌کننده است

وضعیت افسردگی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، اردشیر نوریان بعد از ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت: نتایج مطالعه انجام شده در کشور نشان داد که دانش‌آموزان استان ما افسرده‌ترین دانش‌آموزان در سطح کشور هستند.

وی آمار ارائه شده در خصوص وضعیت روحی دانش‌آموزان استان را نگران کننده دانست و افزود: فقر، گرفتاری‌های مالی و فشارهای روحی و روانی از عوامل ایجاد افسردگی در بین دانش‌آموزان است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است به دور از موازی‌کاری اقدامات لازم و کارشناسی برای رفع این مشکل در استان انجام شود.

نوریان استفاده از ظرفیت‌های بومی، سنتی و مذهبی را یکی از راهکارهای رفع مشکل افسردگی دانش‌آموزان استان دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات در کشور و استان استفاده از مواد مخدر است اما باید گفت که گرایش مردم استان به استفاده از مواد مخدر به دلیل سرخوشی و رفاه نیست بلکه یک هشدار در خصوص فقر و نیاز مردم است.

نوریان با اشاره به نبود برنامه‌های فرهنگی و وضعیت نامناسب ورزش در استان تصریح کرد: کمبود و عدم توجه به چنین مسائلی دلیلی برای گرایش افراد به مصرف مواد مخدر می‌شود از همین‌رو لازم است بدون تعلل و کندی اقدامات اساسی در این خصوص انجام شود.

در ادامه محمد خالدی نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئله اعتیاد باید در قالب علمی، کارشناسی و واقعیت‌ها دیده شود، افزود: لازم است از توان مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین تجربیات کشورهای موفق در امر مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

خالدی تاکید کرد: متاسفانه اعتیاد در کشور برخلاف همه تلاش‌ها، رشادت‌ها و صرف هزنیه‌های زیاد رواج پیدا کرده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها