بیماری‌‌های قلبی و سرطان از شایع‌ترین علل مرگ و میر در قزوین هستند

بیماری‌‌های قلبی و سرطان از شایع‌ترین علل مرگ و میر در قزوین هستند

به گزارش خبرگزاری تسنیم سعید اسکویی بعد از ظهر امروز در همایش پیشگیری از سرطان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: در بروز بیماری‌ها عوامل مختلفی همچون موضوعات اقتصادی، فیزیکی، اجتماعی و شیمیایی اثرگذار بوده که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: سبک زندگی یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین مولفه در سلامت افراد بوده که باید در اولویت قرار گیرد چراکه اگر سبک زندگی از ابتدا درست و اصولی انتخاب شود افراد در آینده و دوران سالمندی دچار مشکلات جسمی نمی‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: براساس ارزیابی‌ها شایع‌ترین علت مرگ و میر در استان قزوین به ترتیب بیماری‌‌های قلبی، سرطان، حوادث رانندگی بوده که با تغییر سبک زندگی می‌توان در کاهش مرگ و میر بر اثر بیماری‌ها موثر بود.

اسکویی ادامه داد: متاسفانه ارزیابی‌ها نشان‌دهنده این مهم بوده که بیماری سرطان با نحوه و سبک زندگی افراد ارتباط بسیار نزدیکی داشته که سیگار و بی‌تحرکی را می‌توان از علل جدی آن برشمرد.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر در استان قزوین خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال 94 بیش از 820 نفر بر اثر انواع سرطان در استان قزوین جان باختند که بیش از 480 نفر از آنها مرد و مابقی از زنان بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: تغییر سبک زندگی افراد و ارتقاء کیفیت زندگی‌ها از جمله عواملی بوده که از پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری سرطان موثر است.

اسکویی زخم‌های بهبودنیافته، کاهش وزن و بی‌اشتهایی، سرفه طولانی‌مدت، ایجاد توده در بدن و اسهال طولانی را می‌توان از جمله برخی علائم سرطان برشمرد که شهروندان در صورت بروز هر یک از این علائم باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها