استان گیلان رتبه دوم اجرای سرشماری نفوس را در کشور کسب کرد

استان گیلان رتبه دوم اجرای سرشماری نفوس را در کشور کسب کرد

به گزارش خبرگزاری کیوان محمدی ظهر امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندر‌کاران سرشماری نفوس و مسکن استان گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به اینکه دارا بودن آمار و اطلاعات صحیح نیاز ضروری هر کشور است اظهار داشت: آمار و اطلاعات صحیح ضرورت مدیریت و برنامه ریزی یک جامعه پویاست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان سرشماری اینترنتی را نقطه عطف سرشماری سال 95 عنوان کرد و افزود: با استفاده و بهره‌گیری از علم نوین و محدود کردن شیوه‌های سنتی در مقوله سرشماری موفق ظاهر شدیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از تکنولوژی و روش‌های نوین در جمع‌آوری اطلاعات همواره باید مد‌نظر قرار گیرد تصریح کرد: در سرشماری سال 95 میانگین بهره‌گیری از روش اینترنتی در کشور از لحاظ جمعیت 46 درصد و از لحاظ خانوار 42 درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان میانگین استفاده از شیوه سرشماری اینترنتی در گیلان را از لحاظ جمعیتی بیش از 49 درصد اعلام کرد و گفت: در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 میانگین استفاده از روش اینترنتی در خانوارهای گیلان بیش از 45 درصد بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه استان گیلان در میانگین استفاده از روش اینترنتی 3 درصد از میانگین کشوری بالاتر بوده است بیان کرد: این موفقیت با همکاری و همدلی تمامی دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی در استان شکل گرفته است.

وی نقش رسانه‌ها را در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در استان گیلان گسترده برشمرد و افزود: رسانه‌ها در اجرای این طرح در استان نقش ارزنده‌ای را ایفاء کرده و همواره همدل و همراه دست اندارکاران این حوزه بودند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با تاکید بر اینکه گیلان در سرشماری سال 95 به‌عنوان استان موفق مطرح شده است، خاطرنشان کرد: استان گیلان رتبه دوم اجرای سرشماری نفوس مسکن سال 95 را در کشور کسب کرده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها