۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار خاص به کردستان اختصاص می‌یابد

۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار خاص به کردستان اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمدباقر نوبخت عصر امروز در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور مسئولان استان در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به سفر خود به استان کردستان اظهار داشت: باید برای این سفر مدیون نمایندگان مردم کردستان در مجلس باشم.

وی با اشاره به آخرین جلسه‌ای که برای تشکیل مجمع در سازمان برنامه و بودجه کشور با موضوع راه‌آهن "تهران ـ ‌همدان ـ سنندج" مطرح شد گفت: بنده احساس کردم که باید عادلانه‌تر عمل کنیم و برای تسریع در این بخش شخصاً به استان کردستان آمدم.

وی گفت: این جلسات فرصتی برای مسئولان استان می‌شود که مطالبات خود را بیان کنند و ما هم از نزدیک با مسائل و مشکلات موجود در استان‌ها آشنایی بیشتر پیدا کنیم و در جهت رفع آن تصمیمات لازم را بگیریم.

‌رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به سه فرصت‌های پیش آمده برای توسعه استان کردستان تصریح کرد: یکی از این فرصت‌ها برای توسعه کردستان بودجه سال 95 بوده که دو ماه به پایان سال باقی مانده و حدود 94 طرح استانی و ملی برای استان کردستان داشتیم.

وی با اشاره به اعتبارات امسال کردستان گفت: امسال اعتبارات جاری استان کردستان که 114 میلیارد تومان است نسبت به اعتبارات سال 94 که 89 میلیارد تومان بود 28 درصد رشد داشته است.

نوبخت با اشاره به اینکه استان کردستان استحقاق بیش از این را برای توسعه دارد افزود: در قانون بودجه سال 96 علاوه بر بودجه طبیعی که برای همه استان‌های کشور در نظر گرفته می‌شود و کردستان هم آن بودجه را دارد یک ردیف "ویژه توسعه خاص استان کردستان" به میزان 100 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به مجلس پیشنهاد داده شده و در نظر گرفتیم و اعتقاد داریم که واقعاً باید به کردستان بپردازیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها