۲۰۰ مرکز درمانی ترک اعتیاد در همدان فعالیت دارند

۲۰۰ مرکز درمانی ترک اعتیاد در همدان فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم اکبر سوری ظهر امروز در همایش جوان و اعتیاد اظهار داشت: بحث همایش جوانان و اعتیاد بسیار مهم و قابل‌توجه است چراکه اعتیاد تیری که هدف اصلی آن قلب جوانان به‌ویژه جوانان جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه اعتیاد در اقشار مختلف هیچ حدومرزی را نمی‌شناسد، افزود: جوانان محصل، ورزشکار و شاغل ما بدانند آنان نیز در مقابل تهدید و خطر اعتیاد هستند چراکه اعتیاد هیچ حدومرزی در میان مردم ندارد.

سوری در رابطه با موضوع جنگ نرم که جوانان ما را مورد تهاجم قرار داده است، بیان کرد: ما جنگ سخت را پشت سر گذاشتیم اما امروز جنگ نرم است که به ‌تدریج فرهنگ، باورها و اعتقادات جوانان ما را مورد تهاجم قرار داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به هجمه‌ی همه‌ جانبه اظهار داشت: در زمینهٔ مبارزه با مواد مخدر مبارزات زیادی انجام‌شده اما هجمه‌ تهاجمات بسیار سنگین است چراکه جمهوری اسلامی ایران در مقوله پیشگیری رتبه نخست را در جهان به دست آورده است.

وی با اشاره به هم‌مرز بودن ایران با کشورهایی نظیر افغانستان و پاکستان که 80 درصد مواد مخدر سنتی مربوط به این کشورها است، گفت: یک سوم جابه‌جایی در کشور ما انجام می‌شود و وسعت مبارزه بسیار گسترده اما ما شاهد این موضوع که جوانان با توجه به هویت و خاصیت جوانی یا با توجه به مشکلات در این سن دچار سو مصرف مواد مخدر می‌شوند چراکه بیشترین جمعیت جوان مربوط به کشور ایران است.

سوری تصریح کرد: از جمعیت 1 میلیون 600 نفری استان در سال بیش از 400 فرد مهارت‌های زندگی را می‌آموزند که بایستی در مهندسی آموزش تغییراتی ایجاد شود.

سوری با اشاره به این‌که سونامی اعتیاد به سمت‌وسوی جامعه می‌آید، افزود: مبحث ملی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نیازمند فعالیت همه‌ اقشار جامعه در این زمینه است که نمی‌توان آن را فقط به دولت واگذار کرد و می‌بایست دغدغه همگان شود که هدف ما برنامه‌ریزی برای جلوگیری از همگانی شدن این معضل در جامعه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی پلیس و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد بیان کرد: حدود 200 مرکز درمانی در سطح استان فعال هستند و در این راستا مرکز ترک سیگار توسط دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شده که ما باید از این مراکز استفاده کنیم.

سوری با اشاره به اهداف افرادی که در حال شیوع این معضل در جامعه عنوان کرد: مواد مخدر بعد از مشکلات زیستی، امنیتی و هسته‌ای از عوامل فروپاشی یک جامعه است که سودی که این افراد به دست می‌آورند بسیار شیرین است اما آیا اقدامات ما نیز تأثیرگذار است که هدف ما نهادینه کردن مبارزه به این بلای خانمان‌سوز در جامعه است.

وی تعاملات افراد معتاد در جامعه را از قبیل مشکلات رواج اعتیاد در جامعه دانست و افزود: سهولت در دسترسی، تصورات نادرست و کمبود امکانات رفاهی، تفریحی و اشتغال از دیگر موارد که جوانان را به سمت‌وسوی اعتیاد سوق می‌دهد چراکه بهترین روش این است که جوانان با کنار هم قرار دادن تفکرات همدیگر اشتغال ایجاد کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به موضوع تپه پیسا و تجمع معتادین اظهار داشت: امروز تپه پیسا متاسفانه محل تجمع معتادان است.

سوری با توجه به این‌که معتاد مجرم نیست، بیان کرد: کانتینری از سوی علوم پزشکی در این مکان قرار می‌گیرد که هدف از این کار مورد حمایت قرار دادن معتادان آن مکان است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها