برخی با بی‌انصافی سهم اعتبارات پروژه‌های ملی را به پای گیلان می‌نویسند

برخی با بی‌انصافی سهم اعتبارات پروژه‌های ملی را به پای گیلان می‌نویسند

محمدعلی نجفی عصر امروز در مراسم تجلیل از دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان در سالن الغدیر استانداری با اشاره به اینکه هرگونه اقدام و تصمیم‌گیری در جامعه نیازمند آمار و اطلاعات صحیح است اظهار داشت: برای ساختن ایرانی آباد و گیلانی برتر نیازمند آمار و اطلاعات به‌روز و صحیح هستیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید از تمامی دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان گیلان به‌طور ویژه تقدیر و تشکر کنیم افزود: دست اندرکاران این حوزه در استان، صادقانه و با خلوص نیت به این فرآیند بسیار مهم در گیلان پرداخته و موفقیت را برای استان رقم زدند.

وی همدلی، همزبانی و همکاری را در استان مثال زدنی برشمرد و با بیان اینکه گیلان در این مقوله در کشور زبانزد است گفت: تمامی دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در استان در اجرای سرشماری پیشتاز بوده و نقش رسانه‌ها در گیلان قابل ستایش است.

نجفی آمار و اطلاعات حاصل شده از سرشماری مذکور را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: به‌واسطه فضای گردش پذیری و گردشگری در گیلان باید جمعیت گیلان را 5 میلیون نفر دانست.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید اعتبارات و هزینه‌های راه آهن و آزاد راه در گیلان را به پای سهم اعتبارات استان لحاظ کرد افزود: راه آهن و آزاد راه در استان یک طرح ملی است که تمامی جمعیت کشور از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه راه آهن رشت- آستارا 2 هزار و 200 کیلومتر از راه ارتباطی شمال به جنوب را می‌کاهد خاطرنشان کرد: راه آهن مذکور 26 روز حمل و نقل بار را در دنیا کوتاه کرده حتی کشور‌های اروپای شمالی و شرقی از آن بهره‌مند می‌شوند.

نجفی با اشاره به اینکه افرادی با بی‌انصافی در برخی از فضاها سهم اعتبارات این پروژه‌های ملی را به پای گیلان لحاظ می‌کنند اعلام کرد: باید فضای شهری و روستایی را برای ورود و امکانات گردشگران مهیا کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ظرفیت حمل و نقل بندرانزلی از 7 میلیون تن به 11 میلیون تن افزایش یافته است بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک بندر کاسپین با ظرفیت بیش از 18 تن در منطقه آزاد افتتاح می‌شود که در کشورهای حاشیه خزر بی‌همتاست.

نجفی با بیان اینکه امسال باید به بحث گردشگری بیش از پیش توجه کرد افزود: باید از تمامی امکانات در راستای توسعه امکانات گردشکری و تقویت اشتغال در استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها