صدور ۸۰ هزار مجوز چاپ کتاب/کتاب نخواندن جامعه ۱۲ هزار ناشر را به چالش می‌اندازد

صدور ۸۰ هزار مجوز چاپ کتاب/کتاب نخواندن جامعه ۱۲ هزار ناشر را به چالش می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید رضا صالحی امیری عصر امروز در دیدار با آیت‌الله سبحانی ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهوری اظهار داشت: حوزه فقاهت و مرجعیت منشأ خدمات بسیاری بوده است و ما نمی‌توانیم حجم مسائل فرهنگی دینی و اجتماعی مردم را پاسخگو باشیم به‌جز اینکه بدانیم پشتوانه مرجعیت راداریم و ارتباط ما با مرجعیت از روی نیاز و احساس ما برای کسب راهنمایی برای حرکت صحیح در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در تربیت جوانان افزود: سازمان‌دهی 2 میلیون جوان در 23 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد و ارتباط بیشتر مردم با مساجد از برنامه‌های این دولت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد: در جلسات اخیر مصوبات بسیار مهمی در شورای عالی فضای مجازی داشتیم و تلاش شده است تا فعالان و کسانی که در این عرصه فعال هستند به‌درستی شناسایی و کنترل شوند و مرکز رسانه‌های دیجیتال وضعیت این فضا را پایش و رصد می‌کند.

صالحی امیری با اشاره به مسئله حج و اهمیت حفظ عزت،احترام، و امنیت حجاج گفت: در اسفندماه هیئتی به عربستان اعزام می‌شود تا ضمن مذاکره با عربستان مقدمات اعزام حجاج را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ شرایطی مانع اعزام حجاج در سال آینده نخواهیم شد مشروط بر اینکه عزت، احترام و امنیت حجاج تأمین گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام صدور 80 هزار مجوز کتاب گفت:وزارت ارشاد با دقت و وسواس جدی در حوزه نظارت بر نشر کتاب فعالیت می‌کند و اگر مشکلی هم ایجاد شود سعی بر برطرف شدن مشکلات داریم.

وی در ادامه با تشریح وضع نشر و کتاب‌خوانی در کشور گفت: با گسترش بحث کتاب در شهرستان‌ها به دنبال تقویت کتاب‌فروشی‌ها و در نتیجه تقویت صنعت نشر هستیم تا بتوانیم سرانه کتاب‌خوانی در کشور را در این دولت چند دقیقه افزایش دهیم.

صالحی امیری بابیان اینکه چندین میلیارد کمک سالیانه وزارت ارشاد به ناشران و کتاب‌فروشان است، گفت: زمانی که کتاب‌خوانی کاهش پیدا کند 12 هزار ناشر با چالش جدی روبه‌رو خواهند شد زیرا ناشر با چاپ، کتاب‌فروشی و کتاب‌خوان ارتباط مستقیم دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها