عامل مزاحمت اینترنتی در بندرعباس دستگیر شد

عامل مزاحمت اینترنتی در بندرعباس دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سردار عزیزالله ملکی با اشاره به دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی در بندرعباس اظهار داشت: پیرو شکایت یکی از شهروندان بندرعباس مبنی بر مزاحمت و تهدید در فضای مجازی پیگیری پرونده در دستور کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت که طبق اظهارات شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی شخص یا اشخاصی ناشناس با ارسال پیام‌های مکرر بر روی شماره تلفن همراه برادرش اقدام به تهدید و اخاذی (‌تهدید به آدم‌ربایی، تهدید با اسلحه، تهدید به انتشار تصاویر شخصی شاکیه)‌ می‌کند.

وی بیان داشت: با ارائه مستندات شاکیه و با بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد صفحه ایجاد شده این شبکه اجتماعی جعلی است و فرد ناشناس با مشخصات جعلی اقدام به تهدید می‌کند بنابراین در همین راستا با اقدامات فنی در بستر فضای مجازی بر روی صفحه مورد نظر متهم به هویت «ن.ا» شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح‌کرد: با توجه به شناسایی زودهنگام متهم، شاکیه به این پلیس دعوت و در خصوص شناسایی هویت متهم (به‌همراه تصویر به‌دست آمده از وی) موضوع را از وی جویا که شاکیه بیان داشت نسبت به متهم شناخت کافی دارد که از طریق دوست و همکلاسی خود با وی آشنا شده است.

ملکی ادامه داد: از این رو شاکیه آدرسی از ‌مخفیگاه متهم در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار داد که موضوع جلب متهم ضمن هماهنگی با مقام محترم قضایی در دستور عوامل این پلیس قرار گرفت که متهم در محل مخفیگاه خود حضور نداشت.

وی اضافه‌کرد: در ادامه با انجام اقدامات میدانی و اصل غافل‌گیری، متهم دستگیر شد، در بازرسی متهم ادله مرتبط با جرم ارتکابی‌ ‌(دو عدد تلفن همراه‌، سه عدد حافظه جانبی و تعدادی سیم کارت) و همچنین مقدار 240 گرم مواد مخدر از نوع تریاک با لفافه کشف و خودروی وی نیز با هماهنگی مقام قضایی توقیف شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان در ادامه افزود: با دلالت متهم به پلیس فتا در خصوص موضوع پرونده شاکیه از وی تحقیق که متهم ابتدا متهم منکر بزه انتسابی گردید ولی در ادامه با ارائه مستندات به بزه انتسابی معترف و دلیل کار خود را بی‌توجهی از سوی شاکیه و مشکلات روانی عنوان کرد.

ملکی در پایان خاطر‌نشان کرد: فضای مجازی دنیایی بسیار گسترده و با پیچیدگی‌هایی بسیاری است که کاربران آموزش‌ندیده را به سهولت دچار گرفتاری و دردسر می‌کند و استفاده و بهره‌برداری از این مقوله مستلزم آموزش و فرهنگ‌سازی است چراکه تکنولوژی‌های نوین در عصر حاضر به‌دلیل جذابیت‌های خاص خود باعث جذب مخاطب بسیار شده و اگر کاربر هدف مشخصی نداشته باشد چه‌بسا که در دام انحراف و سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها