شاکری: امیدوارم تیم‌های امدادی تا ساعتی دیگر به افراد محبوس‌شده برسند

شاکری: امیدوارم تیم‌های امدادی تا ساعتی دیگر به افراد محبوس‌شده برسند

اقبال شاکری در تشریح آخرین جزییات از امدادرسانی به گرفتار شدگان محبوس در ساختمان پلاسکو گفت: طبق آخرین گزارش‌های رسیده دو گروه در زیر آوار ساختمان پلاسکو محبوس شده‌اند؛ یک گروه آتش‌نشانانی که در حین مهار آتش و پس از فروریختن ساختمان در بین طبقات گرفتار شدند و گروه دوم کسانی هستند که گفته می‌شود در زیرزمین این پاساژ و در لحظه ریزش آن حضور داشتند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به این دو فرضیه عملیات امداد و نجات در دو جبهه شرقی و شمالی آغاز و تونلی برای دسترسی به زیرزمین پاساژ مذکور حفر شد و تیم‌های امدادی با دستگاه‌های مجهز زنده‌یاب موفق شدند به مغازه‌های زیرین ساختمان دسترسی پیدا کنند و در حال حاضر در حال تخلیه نخاله‌ها و آوار هستند و امیدوارم تا ساعاتی دیگر بتوانند به محل‌هایی که پیش بینی می‌شود افراد در آن گرفتار شده‌اند؛ برسند.

وی ادامه داد: برای نجات و دسترسی به آتش نشان‌هایی که در طبقات این پاساژ گرفتار شده‌اند لازم است عملیات آوار برداری به صورت کامل انجام شود که متاسفانه حجم نمای فلزی ساختمان، این عملیات را پیچیده و سخت کرده است.

شاکری گفت: در حال حاضر چنگگ‌های مکانیکی برای برداشتن نمای متصل و فلزی سنگین این پاساژ به محل حادثه وارد شده‌اند ولی با توجه به حجم بالای آوار، انجام عملیات پیچیده و زمان‌بر است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا آمار دقیقی از تعداد آتش نشانان و کسبه به دست آمده گفت: طبق آمار آتش نشانی حدود 15 تا20 نفر از نیروهای این سازمان در طبقات گرفتار شده‌اند ولی هنوز آماری از تعداد کسبه گرفتار شده در این پاساژ در دست نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها