پاداش کسی که مسلمانی را از خطر آتش‎سوزی نجات دهد، چیست؟

پاداش کسی که مسلمانی را از خطر آتش‎سوزی نجات دهد، چیست؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، در فرهنگ قرآن و عترت یکی از رفتارهای ارزشی که برای آن فضیلت و ثواب بسیاری ـ حتی بهشت ـ درنظر گرفته شده است، خدمت و کمک به دیگران است. همچنین یکی از مهم‌ترین درخواستهای ائمه اطهار (علیهم‌السلام) از خداوند متعال نیز توفیق خدمتگزاری به مردم بوده است و آنان این خواستۀ ارزشمند خویش را در قالب دعاها و سخنان گهربار ابراز می‌کردند. پس این رفتار آن بزرگواران نشان می‌دهد که «خدمت و رفع نیاز مسلمانان» نزد خداوند جایگاهی والا دارد.

روز گذشته اتصال برق در یکی از طبقات ساختمان پلاسکوی تهران باعث آتش‎سوزی شد و اندکی بعد تمام ساختمان فرو ریخت و طبق آمار اعلام شده، بیست نفر از آتش‎نشانان فداکار کشورمان نیز در راه خدمت به مردم و نجات آنان به شهادت رسیدند. مردمی که در ساختمان پلاسکو گرفتار شده بودند، نیاز به کمک داشتند، لذا باید عده‎ای برای رفع نیاز، نجات و کمک به آنان وارد عمل می‌شدند.

پیامبر اکرم (ص) دربارۀ ثواب نجات مسلمانان از خطر سیل و آتش می‌فرمایند:

« مَن رَدَّ عَن قَومٍ مِنَ المُسلِمینَ عادِیَةَ ماءٍ أونارٍ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ »؛ کسی که عده‏‎ای از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش‎سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می‎شود.

(الکافی، ج 5، ص 55، بحارالانوار، ج 71 ، ص 239)

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها