دولت جوان‌گرایی را از آیت‌الله هاشمی بیاموزد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آیت‌الله هاشمی نه‌تنها نسبت به دوره حیات خود عمیقا حساس بود، بلکه برای آینده هم برنامه‌ریزی داشت و نیروهای جوان برای پیشبرد اهدافش تربیت کرد.حجت نظری در گفت‌وگو با ایسنا، ...

دولت جوان‌گرایی را از آیت‌الله هاشمی بیاموزد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آیت‌الله هاشمی نه‌تنها نسبت به دوره حیات خود عمیقا حساس بود، بلکه برای آینده هم برنامه‌ریزی داشت و نیروهای جوان برای پیشبرد اهدافش تربیت کرد.

حجت نظری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ابعاد شخصیت آیت‌الله هاشمی اظهار کرد:شیوه زندگی مرحوم هاشمی باید نکاتی را به ما و دولت بیاموزد. ایشان همزمان در حال و آینده زندگی می‌کرد، نه‌تنها نسبت به دوره حیات خود عمیقا حساس بود، بلکه برای آینده هم برنامه‌ریزی داشت و نیروهای جوان برای پیشبرد اهدافش تربیت کرد.

وی در ادامه افزود: نیازی که امروز باید دولت مورد حمایت ما و ایشان به آن توجه و اهتمام داشته باشد و نگذارد آینده این کشور، از نسل جوانان امروز اصلاح‌طلب خالی باشد. تاکید آیت‌الله هاشمی بر توانایی و تدبیر سیدحسن خمینی، اثبات جوان‌گرایی و باور ایشان به کادرسازی برای آینده کشور است. امیدوارم حسن روحانی به این خواست آقای هاشمی و نیاز کشور، توجه ویژه داشته باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به شخصیت بی بدیل آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی انسانی وارسته، خردمند و آینده‌نگر بود. هاشمی از معدود مبارزان قبل و بعد از انقلاب است که رابطه‌ای بسیار صمیمی با حضرت امام(ره) داشت و پس از ایشان نیز توانست همچنان حضور خود را در صدر ارکان نظام حفظ کند. این مهم به خاطر ذکاوت سیاسی و روحیه منعطف ایشان بود که باعث شد فراز و نشیب‌های دوران را تحمل کند.

این عضو دفتر سیاسی حزب اعتمادملی گفت: آیت الله هاشمی همیشه تلاش کرد تا آن چیزی را که برای نظام بهتر است انجام دهد و در این راه، هیچ‌وقت روی اشخاص توقف نکرد چه آن شخص فرزندش باشد. او همیشه به دنبال ایجاد توازن میان نیروهای سیاسی برای ایجاد آرامش در کشور بود و نشان داد خیلی وقت‌ها حاضر است خودش را در معرض هجمه و آسیب قرار دهد تا کشور و نظام آسیب نبیند. او از اینکه در معرض آرا مردم قرار بگیرد ترسی نداشت.

وی همچنین ادامه داد: پس از هاشمی نباید این راه بسته شود. ما نیاز داریم برای نشان دادن هویت و پیام انقلاب‌مان، ابتدا حیات داشته باشیم. حیات سیاسی یک کشور کاملا وابسته به رابطه سیاسی آن کشور با دیگر کشورهای دنیاست. در دوران دولت قبل متاسفانه ما رابطه خوبی با دنیا و کشورهای همسایه نداشتیم و این حیات کشور و نظام را به خطر انداخته بود. به لطف خدا و همراهی مردم با تدبیر آیت‌الله هاشمی، ایران مجددا توانست به یک بازیگر در عرصه بین‌المللی تبدیل شود و ما نباید اجازه دهیم این ثمره فعایت ایشان، از بین برود.

نظری افزود: مرحوم هاشمی برای ادامه مسیر هم ریل گذاری کرده است. فراوان شاهد بودیم که ایشان در لفافه یا حتی به صورت عیان دو عزیز را به ما معرفی کرده و روی درایت و توان ایشان تاکید می‌کردند. حقیقت این است آیت‌الله سیدحسن خمینی و دکتر حسن روحانی، به عنوان دو شخصیتی که هم ریشه در جمهوری اسلامی ایران دارند و هم از محضر آیت‌الله هاشمی درس آموخته‌اند، می‌توانند بهترین جانشینان ایشان برای بازی‌گری در عرصه سیاسی باشند. هرچند هیچ کس هاشمی نمی‌شود، اما این دو بزرگوار می‌توانند در آینده نزدیک پا جای پای آیت‌الله فقید بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها