واردات بی‌رویه و قاچاق آسیب‌های اصلی اقتصاد ایران هستند

واردات بی‌رویه و قاچاق آسیب‌های اصلی اقتصاد ایران هستند

به گزارش خبرگزاری تسنیم آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد از زحمات آتش‌نشانان حادثه پلاسکو قدردانی و تشکر کرد و با تسلیت شهادت تعداد زیادی از آنها اظهار داشت: این افراد خیلی فداکار هستند و باید از آنها تشکر و قدردانی لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: هم به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوییم و هم از آتش‌نشانان و خانواده‌های آنها تشکر می‌کنیم چرا که آنها با به خطر انداختن خود، جان و مال دیگران را نجات می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه بهمن ماه یادآور دهه فجر، انقلاب و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: باید در این ایام ارزش‌های انقلاب و از خودگذشتگی‌های مردم در انقلاب را برای جوانان یادآور شویم.

وی ادامه داد: در طول سال‌هایی که امام خمینی(ره) در عراق و ترکیه و فرانسه تبعید بودند، همه مردم این کشورها شیفته اخلاق، علم و منش ایشان شدند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تبعید امام(ره) به پاریس زمینه آشنایی تمام جهان با انقلاب ایران شد، گفت: تمام روزهایی که امام(ره) در پاریس بود، خبرنگاران در محل تبعید امام بودند و منتظر صحبت‌های امام(ره) بودند که آن را منتشر کنند، حتی بعضی خبرنگاران در برف هم شبها در خیابان می‌ماندند که صبح صحبت‌های امام(ره) را منتشر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه الان وظیفه همه ما حفظ وحدت است، اظهار داشت: انقلاب امروز بیش از هر چیزی به وحدت نیاز دارد و همه باید این معنا را در ذهن داشته باشیم که با وجود تمام سختی‌های اقتصادی که داریم، انقلاب بزرگترین نعمتی بود که خداوند به ما داد و زمینه سربلندی ایران و ایرانی در جهان شد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در زمان طاغوت شاه باید دست و پای رئیس جمهور آمریکا را می‌بوسید، گفت: مثل عربستان سعودی که امروز باید دلار به آمریکایی‌ها بدهد و اطاعت آنها را بکند تا آمریکایی‌ها از آنها حمایت کنند، شاه ایران هم با خیانت به مردم، باید تمام دارایی ایران را به آمریکا و فرانسه و انگلیس می‌داد تا آنها هم از ایران حمایت کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: این ذلت‌ها الحمدالله برداشته شد و فساد، فحشا و منکرات زیادی که به صورت رسمی در کشور داشتیم را الان نداریم و در کل جهان عزت داریم و حتی آمریکایی‌ها هم به عزت مردم ایران اذعان دارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: الان در هر کشور جهان وقتی فردی می‌خواهد رئیس جمهور شود، نخستین صحبتی که با مردم می‌کند، نوع رابطه‌ای است که با ایران می‌خواهد داشته باشد، این به معنای قدرتی است که ایران در جهان دارد که تمام کاندیداهای ریاست جمهوری در جهان برای تبلیغات خود از نام ایران استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: این که رئیس جمهور آمریکا به عنوان کشوری که روزی ابرقدرت بزرگ جهانی بود، برای برنامه‌های تبلیغی خود مدام از ایران باید صحبت کند نشان دهنده قدرت ایران در برابر استکبار جهانی است.

امام جمعه یزد افزود: امروز تداوم این قدرت با اتحاد بین ملت ایجاد می‌شود و مسئولان نباید با اقدامات و صحبت‌هایی که می‌کنند در بین مردم تفرقه‌افکنی کنند؛ این کار خیانت به انقلاب است.

ناصری افزود: اگر به دین مردم توجه نداشته باشیم و تنها به مسائل سیاسی و اقتصادی بپردازیم، فرزندان ما به دام فضاهای مجازی و تهاجم‌های فرهنگی و منافقین خائن می‌افتند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: همان‌طوری که آمریکایی‌ها از منافقین خائن حمایت زیادی می‌کنند تا علیه ملت ایران فعالیت کنند، ما هم باید سعی کنیم جوانانمان را از گرفتاری در بحران‌ها نجات دهیم.

وی بیان کرد: واردات بی‌رویه و کالاهای قاچاق دو مشکلی است که اقتصاد کشور با آن روبه‌روست و رهبر معظم انقلاب هم بارها و بارها به آن تاکید کرده‌اند.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر حتی مشکلات تولید را برطرف کنیم و نقدینگی لازم را به آنها بدهیم ولی جلوی واردات را نگیریم، طبیعتا اجناس تولید شده داخل کشور فروش پیدا نمی‌کنند، اقتصاد کشور نیازمند جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه همه جانبه با قاچاق است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها