بارش نخستین برف زمستانی در سیستان و بلوچستان + تصاویر

بارش نخستین برف زمستانی در سیستان و بلوچستان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، بارش باران که در پی وقوع سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان در اکثر شهرستان‌های استان شروع شده موجب شادمانی مردم استان شده؛ اما این شادمانی با بارش نخستین برف زمستانی استان در خاش موجب شادی دوچندان مردم این شهرستان شده است.

با توجه به کاهش نزولات جوی در سال جاری در سیستان و بلوچستان، مردم استان در روزهای اخیر در شهرهای مختلف نماز طلب باران اقامه کرده‌اند و بارش نخستین باران و برف زمستانی در سطح استان موجب شکرگذاری و شادمانی مردم شده است.

گزارش خبرنگار تسنیم از شهرستان خاش از سفیدپوش شدن مناطق اطراف کوه "تفتان" و بازی کودکان و نوجوانان با برف‌های این منطقه حکایت دارد.

محمداکبر چاکرزهی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خاش، اظهار داشت: براساس گزارش‌های اعلام شده از مناطق مختلف شهرستان خاش به ویژه حاشیه کوه "تفتان"، ریزش باران و بعضاً برف از صبح امروز آغاز شده و تاکنون همچنان ادامه دارد.

فرماندار شهرستان گفت: بارش برف شدید در ارتفاعات و دامنه‌های کوه "تفتان" گزارش شده که موجب شادی مردم منطقه شده است.

وی بیان کرد: ریزش این نزولات آسمانی در مناطق مختلف شهرستان از جمله "ایرندگان، کوشه، کارواندر، دشت آبخوان، گوهرکوه، چاه احمد، نازیل، اسکل آباد، نوک آباد، سنگان و پشتکوه، کوه سفید، دشت رباط و ترشاب" شدت داشته و در بعضی مناطق موجب جاری شدن روان‌آب شده است.

چاکرزهی گفت: در پی اعلام اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه احتمال بارش‌های تند و سیل‌آسا وجود دارد، جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان خاش روز گذشته تشکیل شده است.

وی افزود: تدابیر لازم برای مقابله با حوادث احتمالی اندیشیده شده و تمامی تیم‌های امدادی، شهرداری، برق، پلیس راه، اداره راه و شهرسازی و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران تا زمان خروج این سامانه بارشی از منطقه در حالت آماده‌باش قرار دارند.

در ادامه تصاویر ارسالی خبرنگار تسنیم در خاش از بارش برف در این شهرستان را مشاهده می‌کنید:

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها