فاز نخست مجتمع گردشگری غار ده‌شیخ پاتاوه دهه فجر افتتاح می‌شود

فاز نخست مجتمع گردشگری غار ده‌شیخ پاتاوه دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به همراه معاون عمرانی استاندار و سایر مدیران عضور کارگروه گردشگری ظهر امروز از پروژه مجتمع گردشگری غار ده‌شیخ پاتاوه بازدید کردند.

محمود باقری در این بازدید با اشاره به کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری رفاهی غار ده‌شیخ پاتاوه در خردادماه امسال، اظهار داشت: فاز نخست این پروژه شامل پارکینگ، نمازخانه، جاده دسترسی، بهسازی و سنگفرش ورودی غار و روشنایی داخل غار در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه غار ده‌شیخ از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: این اثر طبیعی از 7 دالان تشکیل شده که ارتفاع برخی از این دالان‌ها به 7 متر هم می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این مکان از جاذبه‌های کمترشناخته شده در ایران است، تصریح کرد: معرفی این فضا، سبب می‌شود که سال آینده این غار یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی باشد که بیشترین تعداد گردشگر را از سراسر ایران و دنیا به خود جذب کند.

باقری عنوان کرد: غار ده‌شیخ یک غار آهکی کاملا طبیعی است که آب و مسائل زمین‌شناسی سبب ایجاد آن شده و انسان در ایجاد آن هیچ نقشی نداشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سرمایه‌گذار برای ایجاد مجتمع تفریحی و رفاهی غار ده‌شیخ حدود 4 میلیارد تومان هزینه برآورد کرده است.

باقری با بیان اینکه سرمایه‌گذار برای احداث این مجتمع یک هکتار زمین خریداری و تملک کرده است، ادامه داد: احداث جاده دسترسی به غار، رستوران با فضای باز، رستوران با فضای بسته، کافی شاپ، آلاچیق و سکوی نشیمن در این مکان در دستور کار سرمایه‌گذار قرار دارد.

وی همچنین گفت: آمادگی داریم با دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد پروژه تله‌کابین سی‌سخت را به سرمایه‌گذار غار ده‌شیخ واگذار کنیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها