بارش سیستان و بلوچستان در ۳۰۰ روز اخیر بی‌سابقه است

بارش سیستان و بلوچستان در ۳۰۰ روز اخیر بی‌سابقه است

به گزارش خبرگزاری تسنیم بارش کم‌سابقه باران در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد که در برخی از شهرها سبب آبگرفتگی معابر و بسته شدن محورهای مواصلاتی شده است.

البته با توجه به پیش‌بینی دقیق هواشناسی سیستان و بلوچستان مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان و صدور اخطاریه جوی و در پی آن تشکیل جلسات ستادهای بحران شهرستان‌ها، خوشبختانه مسئولان آمادگی لازم را در مواجهه با حوادث احتمالی دارند و مشکل خاصی در این زمینه رخ نداده است.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: تاکنون در برخی شهرستان‌های جنوبی استان 50 میلیمتر باران باریده است.

بارش 50 میلیمتری در برخی شهرهای سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا این لحظه در شهر "تیس" از توابع شهرستان چابهار و روستای "سورکمب" از توابع شهرستان کنارک 50 میلیمتر باران باریده است.

وی افزود: همچنین در شهرهای کنارک، چابهار، زرآباد، دلگان و بزمان نیز به ترتیب 45، 30، 25، 25 و 21 میلیمتر بارش باران گزارش شده است.

ملاشاهی گفت: این سامانه بارشی تا پایان وقت امشب با قوت در سطح استان حضور دارد و سبب بارش باران می‌شود و در 2 روز آینده نیز سبب ایجاد بارش‌های پراکنده می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بارش‌های اخیر در حدود 200 تا 300 روز اخیر در استان بی‌نظیر است چرا که در شهرستان‌های چابهار و زاهدان به ترتیب در 302 روز و 212 روز اخیر بارش باران نداشته‌ایم.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت سامانه بارشی در سطح سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: به جز شهرهای واقع در منطقه سیستان تقریباً در همه شهرستان‌های استان بارش باران یا برف داشته‌ایم.

سامانه بارش‌زای جدید به سیستان و بلوچستان وارد می‌شود

ملاشاهی گفت: سامانه بارشی فعلی پس فردا از استان خارج می‌شود ولی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارش‌زای جدیدی وارد استان می‌شود که در پی آن اخطاریه جوی به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار تسنیم از کنارک، نخستین بارش زمستانی و بی‌سابقه باران در بندر کنارک سبب خوشحالی مردم این شهرستان شده است. بارش شدید باران که از شب گذشته در کنارک آغاز شده باعث آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌های محلی نیز شده است.

همچنین گزارش خبرنگار تسنیم از چابهار از آبگرفتگی بسیاری از معابر این شهرستان حکایت دارد که در پی وقوع بارشی بسیار شدید در این شهرستان رخ داده است.

بارندگی و انسداد مسیرها در سیستان و بلوچستان

بر اثر بارندگی در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان و طغیان رودخانه فصلی "کاروان"، مسیر زرآباد- کنارک در سیستان و بلوچستان تا بندر جاسک هرمزگان تا اطلاع ثانوی مسدود شده و یدالله ستوده، فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان از رانندگانی که قصد عزیمت به بندرعباس را دارند خواست از مسیر بزمان- بم یا زاهدان- بم تردد کنند.

اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان هم اعلام کرد طغیان رودخانه‌های محلی سبب انسداد مسیر بزمان- دلگان شده و تا اطلاع ثانوی این مسیر مسدود است.

باران در روستای "سورکمب" شهرستان کنارک

آبگرفتگی معابر در شهرستان چابهار

طغیان رودخانه "کلات" شهر زرآباد

جاری شدن آب در جاده زرآباد به اسکله "کلات"

بازی کودکان در آب جاری شده در پی بارندگی شدید شهرستان کنارک

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها