توسعه شهرنشینی عامل تخریب و آلودگی محیط زیست در کشور است

توسعه شهرنشینی عامل تخریب و آلودگی محیط زیست در کشور است

به گزارش خبرگزاری تسنیم قره‌جه طیار امشب در مراسم سومین جشنواره دوستداران محیط زیست استان در سالن فرهنگ و ارشاد با تسلیت حادثه پلاسکو اظهار داشت: به بهانه هشتاد و پنجمین سالروز تولد غلامعلی بسکی فردی که نه تنها در گنبدکاووس، استان و کشور بلکه در بین دوستداران محیط زیست جهان قابل احترام و افتخار است در اینجا جمع شده‌ایم.

وی افزود: وی همه عمر خود را صرف محیط زیست و حفاظت از آن کرد زیرا محیط زیست برای ادامه حیات و ادامه نسل ضروری است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اختراع صنعت و توسعه شهرنشینی، کم کم انسان از طبیعت فاصله گرفت و بزرگترین عامل تخریب و آلودگی محیط زیست شد.

وی افزود: همان‌طور که پیشگیری مقدم بر درمان است، محیط زیست سالم بر تخریب محیط زیست نیز مقدم است و انسان متفکر و هوشمند باید برای نسل‌های آینده در حفظ و صیانت از محیط زیست به دنبال راهکارهای جدی باشد.

طیار با اشاره آموزه‌های دینی به حفظ محیط زیست اظهار داشت: در آموزه‌های دینی صیانت و حفاظت از محیط زیست در کنار استفاده صحیح از آن تاکید شده و وظیفه عمومی و رسالت انسانی در وهله نخست انسان‌های بزرگی مانند بسکی، ضمن استفاده صحیح و صیانت از آن فرهنگ‌سازی عمومی جامعه در حفاظت از محیط اطراف است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: بسکی یک شخص نیست، یک جریان و یک مرام است و امثال بسکی‌ها به علت خدمت و خوبی به خلق و طبیعت فراموش‌شدنی نیستند.

وی تصریح کرد: بسکی نه تنها در حیطه محیط زیست معروف و جاویدان است بلکه در امور دیگر مانند کارهای خیر نیز پیشگام بوده و فعالیت‌هایی مانند احداث نخستین بیمارستان و زایشگاه بسکی، خانه ریاضیات و خوابگاه برای دانش آموزان بی‌بضاعت مورد توجه مردم است.

طیار اظهار داشت: به علت اهمیت موضوع محیط زیست، برای پیشبرد اهداف زیست محیطی هرکاری که در حوزه مجلس نیاز باشد انجام خواهیم داد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها