اردوی جهادی سلامت در روستاهای استان گیلان برگزار می‌شود

اردوی جهادی سلامت در روستاهای استان گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم طاهره زاهدصفت در اردوی جهادی سلامت که عصر امروز در روستای لیشاوندان برگزار شد اظهار داشت: اردوی جهادی سلامت با هدف ارتقای آموزش‌های خود مراقبتی و افزایش آگاهی مردم از سطح سلامتی خود، توسط هیئت مدیره نظام پرستاری رشت و با همکاری جمعی از پرستاران و دانشجویان پرستاری در روستاهای استان گیلان برگزار می‌شود.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: در اردوی جهادی سلامت محور امروز 24 نفر از پرستاران متعهد گیلانی با حضور در مسجد روستای لیشاوندان به اندازه‌گیری فشارخون و قندخون ساکنان روستا پرداختند.

وی با بیان اینکه پرستاران با ارائه توصیه‌های خودمراقبتی و اهدای بروشورهای آموزشی در زمینه پیشگیری، مراقبت و معرفی راهکارهای درمانی بیماری دیابت و پرفشاری خون به مراجعه‌کنندگان پرداختند گفت: پرستاران بار دیگر نقش تاثیرگذار پرستاری جامعه‌نگر را در افزایش سطح آگاهی مردم از سلامت خود و افزایش سطح سواد سلامت تبیین کردند.

زاهد‌صفت با تاکید بر ضرورت افزایش آموزش‌های همگانی در حوزه سلامت، نقش پرستاران را در ارتقای سطح آگاهی مردم از روش‌های پیشگیری بیماری‌های شایع همچون پرفشاری خون و دیابت مهم دانست و افزود: حضور پرستاران و دانشجویان فعال پرستاری می‌تواند گامی موثر در زمینه غربالگری این بیماری‌ها باشد و زنگ خطری جهت مراقبت و پیگیری جدی‌تر این بیماری‌ها شود.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری بر ضرورت برپایی اردوهای جهادی سلامت محور در سطح جامعه تاکید کرد و خبر داد: هیئت مدیره نظام پرستاری رشت در نظر دارد با برگزاری مدون ایستگاه‌های سلامت در جامعه و به‌ویژه مناطق محروم و حاشیه شهر، گامی مهم و موثر در زمینه شناسایی بیماری‌های خاموش در جامعه بردارد.

روستای لیشواندان بیش از 400 خانوار و 1300 سکنه دارد. این طرح سلامت محور بیش از 4 ساعت به طول انجامید و افزون بر 200 نفر از ساکنان روستای لیشاوندان مورد سنجش قرار گرفتند.

در پایان این برنامه، پرستاران حاضر با دست نوشته‌هایی یاد و خاطره آتش‌نشانان ایثارگر و فداکار را که در حادثه روز گذشته ساختمان پلاسکو جان خود را از دست دادند گرامی داشتند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد قطبی زاده
    0

    با سلام به اب روستایی لچه گوراب رسیدگی فرمایید

  • محمد قطبی زاده
    0

    روستای لچه گوراب منطقه 3 رشت هنوز اب لوله کشی ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها