موازی کاری‌ها در وزارت ارشاد حذف شود

موازی کاری‌ها در وزارت ارشاد حذف شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم اصغر همت امشب در افتتاح خانه تئاتر کاشان ضمن اشاره به مشکلات موجود ویژه هنرمندان اظهار داشت: امیدواریم شعبات خانه تئاتر در کشور به صورت خصوصی و با حمایت‌های دولت تاسیس و مشغول به کار شوند.

رئیس خانه تئاتر کشور با بیان اینکه نهادهای دولتی همچون شهرداری‌ها نیز در مورد تئاتر کمک‌های لازم را انجام دهند، افزود: باید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موازی کاری‌ها جلوگیری شود و به همین جهت دغدغه اصلی ما فعالیت انجمن‌های نمایش است که فعالیت‌های آن غیر قانونی است و امروز این انجمن به صورت کاملا دولتی اداره می‌شود.

همت با بیان اینکه مرکز هنرهای نمایش یک سیاست‌گذار است، خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت‌های اجرایی باید به صنف مربوطه واگذار شود و هیچ نهاد یا ارگانی نباید دخالتی در امور اجرایی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خانه تئاتر کاشان نخستین شعبه خانه تئاتر در تهران است و فعالیت‌های خوبی را تاکنون داشته‌است و امیدواریم شعبات خانه تئاتر همانند کاشان فعالیت خود را انجام دهند و پس از کاشان در اصفهان، مشهد و شیراز نیز شعباتی تاسیس شده و سعی داریم در ابتدا در کلان شهرها شعبات خانه تئاتر تاسیس شود.

بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر ضمن اشاره به دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: مهمترین دغدغه ما و رئیس ارشاد بیمه هنرمندان است و امیدواریم با قول‌های داده شده این مهم تحقق پیدا کند.

همت با بیان اینکه تاکنون 2000 نفر عضو خانه تئاتر تهران هستند، بیان کرد: کاشان به صورت فعال عضوگیری می‌کند و مشهد نیز تا حدودی فعال شده‌است و از آنجا که معتقد هستیم امور اجرایی به صنف واگذار شود و با توجه به آنکه این مهم در خانه سینما و موسیقی تاحدودی انجام شده است، امیدواریم در خانه تئاتر نیز تحقق پیدا کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها