نقش ویژه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه مشهد در آشنایی مردم با شیوه‌های سرمایه‌گذاری

نقش ویژه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه مشهد در آشنایی مردم با شیوه‌های سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری تسنیم به‌نقل از روابط‌عمومی نخستین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، پیرامون برگزاری این نمایشگاه و نقش و اهمیت آن در جلب سرمایه‌گذاران به پایتخت معنوی ایران اسلامی اظهار داشت: هر آن کسی که بتواند از فرصت‌ها و مزیت‌های موجود در بحث اقتصادی به‌موقع استفاده کند، برنده است. در خراسان‌رضوی مزیت‌های زیادی از جمله در حوزه‌های زیارت، گردشگری، گردشگری سلامت، صنعت و معدن، کشاورزی و غیره وجود دارد که بسیار فعال هستند.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: خراسان‌رضوی دارای غنی‌ترین معادن کشور در حوزه آهن است؛ از سوئی دیگر در حوزه صنعت 6 هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد که 95 درصد آن بخش خصوصی است. همچنین این استان دارای موقعیت ترانزیتی و جغرافیایی مناسبی است و دسترسی به بازار کشورهای CIS و افغانستان موقعیت بسیار راهبردی اقتصادی به خراسان‌رضوی داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در 13 بانک استان خراسان‌رضوی تنها بیش از 41 هزار میلیارد تومان پول توسط مردم سرمایه‌گذاری شده است که یک ظرفیت فوق‌العاده محسوب می‌شود، یکی از مشکلات موجود را عدم شناخت مردم با نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: از طرفی باید تولیدکنندگان را در بهره‌برداری از منابع اقتصادی غیر از بانک آشنا کنیم تا بتوانند با یکدیگر ارتباط منطقی و معقولی را برقرار کنند؛ در این رابطه باید نیازمندی‌های اقتصادی را برای تولیداتی که مقرون به صرفه است، به فعلیت مبدل کرد.

رشیدیان یکی از اهداف نخستین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد را ارائه آموزش به تولیدکنندگان و مردم عنوان و تصریح کرد: بانک‌ها نیز باید خدمات جدید خود در حوزه‌های نظام مالی و پولی را در این نمایشگاه ارائه و معرفی کنند. همچنین سازمان‌های بورس و نظام مالی و پولی باید ظرفیت‌ها و مزیت‌های خود را در این نمایشگاه معرفی کنند تا مردم با بازار پول، نحوه ورود به پول و چگونگی سرمایه‌گذاری آشنا شوند.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه با تاکید بر حمایت استانداری‌ خراسان‌رضوی از نخستین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد و ادامه برگزاری آن، با بیان اینکه امیدواریم از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی استقبال شود، گفت: معمولاً نسبت به نمایشگاه‌های جدید مقاومت وجود دارد. به‌هر صورت بانک‌ها به‌صورت یک سازمان سنتی در حال اخذ پول‌های مردم هستند و مشکلات ایجاد شده پیرامون موسسات مالی و اعتباری سبب افزایش تمایل مردم به سپرده‌گذاری در بانک‌ها شده است بنابراین ورود رقیب جدیدی به اسم بورس و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شاید برای بانک‌ها زیاد خوشایند نباشد.

وی با اشاره به مشکلات جدی صنایع که این مشکلات با نوع دریافت تسهیلات از بانک‌ها قابل حل نیست، اظهار داشت: بانک‌ها با ارائه تسهیلات تنها در سود شریک هستند و حتی در صورت تاخیر، در بازپرداخت آن‌ها جریمه اخذ می‌کنند، بنابراین اگر این سرمایه‌ها در بازار بورس عرضه شود، سرمایه‌گذار با افزایش قیمت سهام سود می برد و با کاهش آن متضرر می‌شود که این یک مشارکت ملی برای تولید و اشتغال ملی؛ در واقع سالم‌ترین و اسلامی‌ترین نوع مشارکت بورس است.

گفتنی است نخستین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد تا 2 بهمن ماه از ساعت 16 الی 22 در محل نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس دایر است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها