امیر حسین قاضی زاده: نباید با تلگرام صفر و صدی برخورد کنیم/ این بستر ارتباطاتی شکل گرفته که فیلترینگ به ضرر خواهد بود

امیرحسین قاضی زاده، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در بستر تلگرام یک سری ارتباطات شکل گرفته که فیلترینگ به ضرر خواهد بود

امیر حسین قاضی زاده: نباید با تلگرام صفر و صدی برخورد کنیم/ این بستر ارتباطاتی شکل گرفته که فیلترینگ به ضرر خواهد بود

به گزارش خبر فوری و به نقل از مشهد فوری، امیرحسین قاضی زاده، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص فیلترینگ تلگرام، اظهارکرد: اصل اینکه سرور پیام رسان‌ها داخلی باشد، اصل خوبی است اما هر کاری نیز به مقدمه دارد و نمی‌توان بدون مقدمه دست به هرکاری زد.

وی ادامه داد: زمانی که می‌خواهید محدودیتی ایجاد کنید باید از قبل یک جریان موازی فعال و شناخته شده ایجاد شود به نظر بنده وزارت ارتباطات به تقویت زیر ساخت‌ها فنی پیام رسان‌های داخلی کمک کرده و پهنای باند مناسب به آن‌ها داده و از نظر منابع مالی و تبلیغات بستر مناسب را فراهم کند از سوی دیگر نیز با تلگرام مانند سایر کشورها وارد مذاکره شود.

قاضی‌زاده تصریح کرد: کشورهایی مانند انگلستان و نروژ نیز اجازه دسترسی به تلگرام را به شرط اینکه سرورهایش داخل کشورهاشان باشد، داده‌اند اما همچنان نیز دارای مشکل هستند، درواقع اصل مشکلاتی که برای تلگرام ایجاد شده مربوط به کشور ما نبوده بلکه مربوط به انگلستان و کانادا است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا اگر بخواهند به صورت قطعی و ناگهانی برخورد کنند قطعا مشکلاتی ایجاد می‌شود، در این بستر یک سری ارتباطات شکل گرفته که فیلترینگ به ضرر خواهد بود اما باید روی مسائلی مانند خشونت، مطالب ضد اخلاقی ایستاده و در آن بخش فیلتر کنند.

وی با تاکید براینکه فیلتر باید هوشمند ایجاد شود، ابراز کرد: قطعا باید با کانال‌ها و مطالب ضد اخلاقی برخورد جدی شده و آن‌ها را فیلتر کنند نه اینکه کل تلگرام فیلتر شود.

قاضی‌زاده اضافه کرد: ما نمی‌توانیم دسترسی پیام رسان‌های داخلی و خارجی را محدود کنیم، در این بستر بسیاری از ارتباطات بین المللی شکل گرفته، اما باید از هر ابزاری مفید موثر و به جا استفاده کنیم که شامل بقیه پیام رسانه‌ها مانند توئیتر نیز می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید با مسائل صفر و صد برخورد کنیم از هر پدیده ای باید جنبه مثبت آن را حفظ و جنبه منفی را لغو کنیم کاری که همه دنیا آن را انجام می‌دهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشورهایی مانند چین، روسیه و آمریکا نیز آزادی صد درصدی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: اصل مشکلاتی که برای تلگرام ایجاد شده مربوط به کشور ما نیست مربوط به انگلستان و کانادا است.



33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها