دفاع جانانه دولت از حقوق شهروندی ارمغان سال 96

داریوش قنبری

دفاع جانانه دولت از حقوق شهروندی ارمغان سال 96

در سال 96 جمهوری اسلامی ایران با مسائل و مشکلات مختلفی اعم از طبیعی و غیرطبیعی روبه رو بود که بدون شک گذر از آنها به راحتی ممکن نیست چرا که مردم و مسئولین قطعا حوادثی چون زلزله کرمانشاه، غرق شدن کشتی سانچی و سقوط هواپیمای یاسوج را فراموش نخواهند کرد اما قطعا و یقینا همدلی و وحدت در این مسیر برای پیشبرد مشکلات کشور امری ضروری است.

آنچه در سال 96 به آن رسیدیم این بود که در حوزه نفت و گاز پیشرفت‌های خوبی داشتیم و ما توانستیم شکاف‎هایی را که به لحاظ بهره‎بردای داشتیم پرکنیم و سطح تولید خود را افزایش دهیم به گونه‌ای که شاهد بودیم در سال 96 اقدامات مهمی در پارس‎جنوبی صورت گرفت که بدون شک آینده خوشی را در حوزه انرژی نصیب کشورمان خواهد کرد.
در حوزه مسائل سیاسی نیز شاهد این بودیم که دولت آزادی و حقوق‎های شهروندی را مورد توجه قرار داد و علی‎رغم فشارهای صورت گرفته از حقوق و آزادی‎های شهروندی جانانه دفاع کرد و نشان داد در این عرصه ایستاده است.

البته در سال 96 یکسری ناملایمت‎ها و اعتراضاتی که در نتیجه سیاست‎های غلط دولت نهم و دهم و تحریم‎هایی که علیه کشورمان وجود داشت در کشورمان رخ داد که سبب ایجاد ناآرامی‎‎‎های سراسری در کشور شد که با درایت مسئولان در مسیری درست هدایت شد.

برنامه‎ریزی مناسبی از سوی دولت به منظور حل مشکلات اقتصادی کشور صورت گرفته است اما هنوز نارضایتی‎هایی وجود دارد که باید در سال 97 آنها توجه ویژه‌ای شود و در جهت حل آنها اقدام اساسی را انجام داد.

در سال‎های گذشته عده‎ای تلاش کردند ذائقه سیاسی مردم را تغییر دهند ولی در انتخابات مجلس و ریاست‎جمهوری مردم جریان اعتدالی را به سایر جریانات سیاسی ترجیح دادند از این رو این رویه ثابت کرد که ملت ایران دیگر دنباله‎رو جریانات تندرو که آرامش کشور را برهم می‏زنند نیستند اما مسئولان به خصوص دولتمردان محترم باید به خوبی بدانند که در شرایط امروز کشور قطعا باید در جهت تحقق مطالبات مردم وارد عمل شد و سال 97 را به تحقق خواسته‎های ملت اختصاص داد از این رو نیاز به اصلاحات در سال آینده امری مهم و ضروری است که باید براساس مطالبات مردم صورت گیرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بزرگان نیا
    0

    به سردبیری پایگاه خبر فوری / دوشنبه 20/01/1397 با سلام و آرزوی موفقیتهای خدا پسندانه --- خرد گریزی با ارزشهای قرآن و اصول نظام اسلامی در تضاد است --- وقتی رسانه های عمومی ما که می باید آیینه تمام نمای ارزشهای نیکوی ملت و اصول مقدس نظام و مدرسه ی آزاد آموزش اخلاق و ارزشهای مثبت و سازنده در جامعه باشند و با پیوسته سر دادن شعار آزادی بیان از تلاش برای ترویج پویایی فکری و علمی در جامعه دم می زنند ؛ چرا بی دلیل و بی هیچ گونه توجیه قبلی صاحب نظران را با حذف خود سرانه ی نظرات علمی - منطقی آنان تحقیر می نمایند و هیچ می انگارند؟؟؟!!! از جامعه ای که اخلاق ستیزی و دین گریزی و مبارزه با علم و منطق علمی و نادیده گرفتن ارزشهای علمی دین و تحقیر صاحب نظران در آن توسط رسانه های عمومی ترویج می شود چه آینده ای می توان انتظار داشت؟؟؟!!! خداوند آفریننده عقل بشدر چون به این عقل اعتماد دارد و ارزش والای آفریده ی خود را می داند با فراخوان بشر به تدبر و تأمل خرد گرا ، در قرآن کریم به پیروان بهترین گفته های خردمندانه بشارت داده است و لی رسانه های عمومی آن هم در زیر پرچم مبارک نظام اسلامی که می باید مروج این بشارت باشند ، گفته های علمی منطقی را ، بی ارائه ی هیچ گونه دلیل علمی ، نیست و نابود می سازند و بر خلاف تاکید قرآن کریم و توصیه ی پیشوایان معصوم دین ، من قال محبوب خود را بر ما قیل مطلوب علم با بستن درب بحث علمی ترجیح می دهند و برتر وانمود می کنند. افسوس که نادیده گرفتن تأکیدهای حیات بخش قرآن کریم به تدبر و تفکر و تعقل و خود سری جاهلانه و خرد ستیز شیطان پسند ، ما را از شناخت و تشخیص راز عقلی - علمی پیشرفت خدا پسندانه ی علمی جهان باز می دارد و روز به روز ما را با اصرار بر غرق شدن در جهل خویش به عقب می راند و دشمنان آزمند چپاول گر دغل باز را بر ما چیره می سازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها