کرمان میزبان سومین مرحله کشوری آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر است

کرمان میزبان سومین مرحله کشوری آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر است

به گزارش خبرگزاری تسنیم سومین دوره مرحله کشوری آموزش‌های تخصصی تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال احمر با حضور تیم‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، خراسان شمالی،کردستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، بوشهر و سازمان امدادو نجات در کرمان آغاز به کار کرد.

احمد سلطانی در این آئین با اشاره به اینکه حوادث دارای درس آموخته‌های فراوانی هستند اظهار‌ داشت: بازنگری حوادث مختلف، سبب تقویت بدنه دستگاه‌های امدادی می‌شود.

وی افزود: واکنش سریع در جمعیت هلال احمر دارای سوابقی در گذشته است و اینک آغاز و احیاء مجدد این تیم‌ها، مستلزم حرکتی محکم، با پشتوانه علمی و عملی است.

معاون برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات با تاکید بر اینکه، اگرتیم‌های واکنش سریع به درستی و با اصول و شاکله صحیح آموزش‌های تخصصی تشکیل شوند از نقاط قوت و برجسته در جمعیت هلال احمر به شمار می‌آیند گفت: خروجی مناسب از عملکرد فعالیت‌های امدادی در سطح کشور می‌تواند مدافع ما در جهت تشکیل و احیای مجدد این تیم‌ها باشد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در شهرستان ورامین و حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو در تهران خاطر‌نشان کرد: عملکرد مناسب نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در این حوادث، بسیار تاثیر‌گذار است.

سلطانی با بیان اینکه دستور‌العمل تیم‌های واکنش سریع سراسر دنیا، درحال حاضر در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حال تحلیل و بررسی دقیق است، تصریح کرد: سرلوحه تیم‌های واکنش سریع در جمعیت هلال احمر ، جستجو و نجات است.

وی با بیان اینکه آموزش و آمادگی تیم‌های واکنش سریع در قالب کسب آمادگی فنی نیز است گفت: آمادگی جسمی و روانی لازمه ماندن در تیم‌های واکنش سریع است .

معاون برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات با اشاره به آموزش حضوری و غیرحضوری، تیم‌های واکنش سریع گفت: این تورنمنت آموزشی با حضور 120 نفر از 8 استان کشور به مدت 8 روز در کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع باید فعالیتی مداوم و پایدار داشته باشند افزود: استان کرمان پیشرو در اجرای دستورالعمل‌ تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمراست.

سلطانی با بیان اینکه این دوره آموزشی از امروز 3 بهمن‌ماه آغاز و به مدت هشت روز ادامه دارد اظهار‌ داشت: تیم‌های واکنش سریع، هزار ساعت آموزش‌های ویژه را فرا می‌گیرند.

حجت‌الاسلام مجید سجادی نیز در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداِی آتش‌نشان در حادثه دلخراش پلاسکو خطاب به اعضای تیم‌های واکنش سریع اظهار‌ داشت: مسیری که شما طی می‌کنید مسیر ایثار و از خود گذشتگی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان با تاکید بر اینکه آموزش‌های های تخصصی در جمعیت هلال احمر با همت و جدیت مضاعفی در حال پیگیری و اجرا است گفت: کشور ما حوادث بسیار تلخ و سختی را تجربه کرده است، بنابراین نیازمند تربیت نیروهای آموزش دیده در موقعیت‌های سخت هستیم.

وی با اشاره به کلامی از حضرت امیرالمومنین(ع) افزود: ایثارگری به این است که یک انسان به درجه‌ای از تقوا برسد که بتواند از جان و علائق خود در راه نجات جان انسان‌های دیگر بگذرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها