آیت‌الله مکارم شیرازی: وحدت مسلمانان سبب نشر و تعالی دین اسلام در جهان می‌شود‌

آیت‌الله مکارم شیرازی: وحدت مسلمانان سبب نشر و تعالی دین اسلام در جهان می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم آیت‌الله مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت گرجستان اظهار داشت: باید از تمام امکانات روز برای تبلیغ اسلام استفاده کنیم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نشود. کتاب‌های زیادی در مورد قرآن و احادیث مسلمانان نوشته‌ شده که توزیع آن‌ها در کشورهای اسلامی ضروری است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: باید تجربیات خودمان را به یکدیگر منتقل کنیم و همچنین مراقب وضع جوانان جامعه اسلامی باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به لزوم مقابله با جنگ نرم دشمن عنوان کرد: اگر در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها و سایر مراکزی که جوانان فعالیت می‌کنند مراقب باشیم مشکلی نسل جوان را تهدید نخواهد کرد.

وی افزود: باید معارف اسلامی به مردم منتقل شود و رسانه‌ها و شبکه تلویزیونی توسعه پیدا کند چون با گسترش آن‌ها بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به امنیت ایران در منطقه تصریح کرد: برخی از خبرنگاران فرانسوی پیش ما آمدند و اذعان کردند کشور ایرانی که به چشم دیده‌اند با آنچه به آن‌ها در رسانه‌ها گفته بودند تفاوت دارد. در کشورمان هیچ ناامنی وجود ندارد و به همین دلیل باید از نزدیک همدیگر را ببینیم و تعامل داشته باشیم تا دشمنان نتوانند بین ما تفرقه ایجاد کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: گرجستان از پیشرفته‌ترین کشورهای مذهبی بوده و مشخص است در این کشور شیعه و سنی و حتی مسیحی همه باهم برادروار زندگی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب نفوذ وهابیت و گروه‌های تکفیری باشیم، بیان کرد: وحدت سرمشقی برای همه مسلمان‌ها باشد. گرجستان با اتحاد و همدلی از آتش اختلافات دور شده است، امروز اسلام در دنیا با سرعت توسعه پیدا می‌کند و اگر مسلمانان اختلافات را کنار بگذارند بدون شک دین آینده در جهان، اسلام خواهد بود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها