وقتی میزبان پنج دهه لباس ایران آوار می‌شود

وقتی میزبان پنج دهه لباس ایران آوار می‌شود

جشنواره مد و لباس فجر در ششمین گام خود، به یقین برنامه ویژه‌ای برای پاسداشت تلاش آتش‌نشانان قهرمان و فعالان تولید و توزیع لباس خواهد داشت تا بتواند آنچه را که در این چند روز گذشته به‌نحوی پاسداشت کند.

حمید قبادی - دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد - با توجه به آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو، یادداشتی را در اختیار ایسنا قرار داده که در آن آمده است:

«حادثه دردناک ساختمان پلاسکو، بار دیگر اگرچه زخمی سنگین را بر خاطره‌های مردم ایران وارد ساخت، اما نشان داد دلاوری و فداکاری در راه مردم این سرزمین ریشه در قلب و جان مردانی دارد که بی‌منت از جان خود برای حفظ جان و مال هموطنان‌شان می‌گذرند.

قلب تهران که شکست، همه مردم ایران بغض‌های‌شان ترکید. پلاسکو ساختمانی که پنج دهه میزبان فعالان پوشاک این سرزمین بود، ظرف چند ساعت بر سر دلاوران آتش‌نشان و امدادگرانی فروریخت که برای نجات این ساختمان دلاورانه دل به خطر زدند.

اینجا لازم می‌دانم با چشمانی اشکبار از این همه رشادت و دلاوری آتش‌نشانان که مردانه و یارانه در برابر مسوولیت ارزشمند خود جانفشانی کردند، قدردانی کنم و به نمایندگی از جامعه مد و لباس ایران، اعلام کنم که این قهرمانی تا ابد در ذهن مردم این خاک و آب باقی می‌ماند.

زحمات و تلاش‌هایی که در این چند روز گذشته از سوی همه مسوولان کشور انجام شده، قابل تقدیر است و نیاز است که همت عالی دست‌اندارکاران موجب شود تا بتوان گوشه‌هایی از خسارات وارده به اموال فعالان عرضه لباس‌های ایرانی فراهم شود.

کارگروه ساماندهی مد و لباس اگرچه نمی تواند به شکل کامل التیامی بر زخم های پرشمار وارد آمده باشد، اما با تمام قوا برنامه‌ریزی منسجمی مبنی بر ادامه فعالیت‌های جبرانی خواهد داشت تا مرهمی اندک روی رنجی که بر قلب فعالان پوشاک ایرانی وارد آمده، به‌دست آید.

همچنین باید از تلاش‌های اتحادیه‌ها و انجمن‌های تخصصی و مسوول حوزه لباس در چند روز گذشته یاد کنیم که بی‌وقفه هر آنچه در توان داشتند نمایان کردند و هدف‌شان اتخاذ اقدام‌های مناسب برای جبران بخشی از صدمات وارد آمده بوده است.

این در حالی است که به‌نظر می‌رسد همه مسوولان و برنامه‌ریزان در تلاش‌اند تا بتوانند زمینه را برای جبران این همه خسارت فراهم آورند.»

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها