بیانیه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مورد ایثار آتش‌نشانان

بیانیه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در مورد ایثار آتش‌نشانان

دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت جان‌باختن جمعی از آتش‌نشانان قهرمان بیانه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت آمده است: «در کتاب افتخارات تاریخی ملت ایران فراوان است فرازهای تابناکی که هر یک به قیمت فداکاری ایثارگرانی خلق شده است که به سرانگشت غیرت، خون نگاره شرف را به رسم امانت برای نسل‌های پس از خود به یادگار نهاده‌اند. اینک که زبانه‌های سرکش آتش با زلال باران نوع‌دوستی و جانفشانی قهرمانان آتش‌نشان فرونشست، بار دیگر ثابت گشت در زمانه‌ای که خودخواهی عزت و منفعت‌طلبی در فرهنگ و عادات برخی از مدعیان نوع‌دوستی تلقی می‌شود.

هنوز هم گره گشای اصلی در موقعیت‌های دشوار نظیر آنچه در حادثه اخیر رخ داد، تأسی از آموزه‌های دین مبین اسلام عینیت بخشی به دگرخواهی و ایثار است. افتخار و آفرین بر همت بلند فرزندان غیور وطن، پر رهرو باد راه و رسم دیرینه فتوت و مردانگی ملت شریف ایران، گل افشان باد دامان پاک مادران غیور مردان آتش‌نشان که چنین قهرمانانی را پروراندند.

دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، ضمن عرض تسلیت خدمت مقام معظم رهبری و مردم فهیم و سوگوار ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان، به مناسبت حادثه دردناک و غم‌انگیز آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو و همدردی عمیق با آسیب‌ دیدگان این حادثه ناگوار؛ برای همه آتش‌نشانان ایثارگر جان باخته، همنشینی با شهداء را مسئلت می‌نماید.

دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت»

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها