آمل در ردیف ۴ شهر آسیب پذیر اجتماعی کشور قرار گرفت

آمل در ردیف ۴ شهر آسیب پذیر اجتماعی کشور قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، وحید حسین‌زاده بعدازظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این شهرستان با بیان اینکه جلسات کمیته مشارکت مردمی، پیشگیری و فرهنگی از سوی این سازمان به صورت ماهانه برگزار می‌َشود، اظهار داشت: متاسفانه در این جلسه اعضا به طور مرتب حضور نمی‌یابند و در هر جلسه‌ای نماینده‌های متفاوتی می‌آیند و این امرسبب می‌شود تا در آن جلسه از ابتدا به بیان عنوان رسیدگی مصوبات پرداخته شود و نتیجه‌ای از خروجی جلسه حاصل نشود.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی آمل در هر فصل به بازدید شش نقاطی از شهرستان رفته و برشورهایی برای پیشگیری و مقابله با موادمخدر انعکاس داده است، افزود: برای آگاهی‌سازی مردم و هر یک از این‌گونه برنامه‌ها هزینه‌هایی را در بر می‌گیرد که از توان بهزیستی خارج است.

حسین‌زاده ادامه داد: در این زمینه اگر ممکن است دستگاهی که تامین مالی دارد با این سازمان تعامل داشته باشد تا برای آگاهی‌سازی مردم گام موثری برداشته شود.

رئیس بهزیستی آمل با اعلام اینکه می‌توان کمیته مشارکت مردمی را به شورای شهر و شهرداری واگذار کرد تا بخشی از کارهای فرهنگی و مشارکتی از سوی آنها صورت گیرد، گفت: این نهاد در 9 ماهه سال‌جاری حدود 950 پذیرش در مراکز درمانی و کمپ‌ها داشته است که حدود 465 نفر زیر سی سال بوده است.

وی با تاکید براینکه مطابق میانگین حدود 50 درصد و حداقل سن این افراد 18 سال بوده است، گفت: همچنین حدود 480 بالای 30 سال بوده است که مطابق سال گذشته با آماری بالغ بر 1650 نفر امسال پذیرش کمتر بوده است.

حسین زاده با اشاره به حوزه رسیدگی بر منطقه امت‌آباد به عنوان منطقه محروم و آسیب‌پذیر عنوان کرد: این منطقه با 570 جمعیت با تعامل دستگاه‌های اجرایی در ستاد حدود 5 موسسه ایجاد شده که یک موسسه آن از ادامه فعالیت باز مانده است.

وی با بیان اینکه اکنون از مرکز گذری کاهش آسیب‌زدگان گلستان چهار منطقه اسپیاری، جهانبحش، شادمحل و امت آباد در دست اقدام پیشگیری و فرهنگی است، افزود: در این مناطق علاوه بر این موسسات یک مرکز به صورت سیار در حال فعالیت است که به ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی می‌پردازد.

حسین زاده خاطرنشان کرد: طبق گزارش دریافتی از منطقه مرحوم امت‌آباد حدئد 170 مورد معتاد و 12 مورد مبتلا به ایدز داریم که از سوی ستاد شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در حال رسیدگی است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها