آماده‌سازی پردیس سینمایی چهارباغ با ۴ سالن سینمایی/ بازسازی سینما ساحل پروژه اولویت‌دار حوزه هنری

آماده‌سازی پردیس سینمایی چهارباغ با ۴ سالن سینمایی/ بازسازی سینما ساحل پروژه اولویت‌دار حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری تسنیم ظهر امروز رئیس سازمان سینمایی سوره در سفر نیمروزی خود به اصفهان به همراه مدیرعامل موسسه بهمن سبز و رئیس حوزه هنری استان اصفهان از سینماهای حوزه هنری این شهر بازدید کردند.

بازدید از سینما سپاهان، فلسطین، ساحل و پردیس سینمایی چهارباغ از جمله برنامه‌های بازدید مسئولان سازمان سینمایی سوره در اصفهان بود.

محمد حمزه‌زاده، رئیس سازمان سینمایی سوره پس از بازدید از 4 سینمای حوزه هنری اصفهان در جمع خبرنگاران با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه اصفهان برای توجه بیشتر مسئولان فرهنگی شهر به حوزه سینما اظهار داشت: زمینه‌های فعالیت فرهنگی در مرکز استان اصفهان بسیار فراهم‌تر از شهرهای دیگر است و مانند بذری است که در اصفهان به بار نشسته است، بسیاری از شهرها و شهرستان‌های ایران از نظر تراکم سینما کمتر از اصفهان نیستند اما مجموعه‌ای از فضاهای مخروبه و بلااستفاده است و این نشان می‌دهد داشتن یک ملک یا سالن سینمایی برای توسعه فرهنگ سینماروی در آن شهر ملاک نیست بلکه توجه مسئولان فرهنگی شهر در فراهم شدن شرایط سینماسازی و بازسازی سینماها نیز مهم است.

وی افزود: در اصفهان توجه به پیگیری‌های استاندار، شهردار و مجموعه شورای شهر و مسئولان فرهنگی استان به امر توسعه زیرساخت‌های سینمایی، سبب بازسازی و احیای سالن‌های سینمایی مخروبه این شهر شده است اما نکته‌ای مهم این است که این سالن‌ها در اختیار چه کسانی هستند و حوزه هنری سالن سینمای ایران و فلسطین را از زیر تیشه و کلنگ مالک قبلی آن خارج کرده است و با همت مسئولان به سالن‌های مجهز سینمایی تبدیل شده است.

رئیس سازمان سینمایی سوره با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری مالکیت فضاهای سینماهای کل کشور به حوزه هنری تصریح کرد: حوزه هنری تا کنون ثابت کرده است که سالن‌های سینمایی که در اختیارش قرار می‌گیرد را به نفع توسعه فضای فرهنگی کشور و شهرها آباد می‌کند.

اضافه شدن 4 هزار صندلی به سالن‌های سینماهای کشور

وی با اشاره به لازمه وجود اعتبارات و بودجه کافی برای بازسازی و احیای سالن‌های سینمایی بیان کرد: در اصفهان فعالان حوزه صنعت و تجارت در کنار همت مسئولان حوزه هنری و متولیان فرهنگی شهر به میدان آمدند و بخشی از منابع اعتباری بازسازی فضاهای سینمایی را تامین کردند که این هنرشناسی اهالی صنعت و سیاست اصفهان قابل قدردانی است.

حمزه‌زاده با بیان اینکه وقتی ما می‌گوییم مردم باید به سینماها بیایند، پس باید عزت و احترام آنها حفظ شود و فضاهای سینمایی مطابق شان آن‌ها فراهم شود، اضافه کرد: در 8 ماه نخست امسال بالغ بر 4 هزار صندلی به سالن‌های سینماهای کشور اضافه شده است و در تلاش هستیم که تا پایان سال 96 این تعداد را به 8 هزار صندلی برسانیم که این مهم سبب توسعه فرهنگی در فضاهای شهری می‌شود.

آماده‌سازی نخستین پردیس سینمایی استان اصفهان

رئیس سازمان سینمایی سوره در سفر نیمروزی خود به اصفهان از مراحل تکمیل پروژه نخستین پردیس سینمایی استان اصفهان نیز بازدید کرد، این فضای سینمایی محصول بازسازی و استحکام‌بخشی و توسعه بر روی پیکره سینما خانواده است که پردیس سینمایی چهارباغ نام گرفته و دارای 4 سالن سینمایی با ظرفیت 780 صندلی است که در طبقه نخست آن یک سالن سینمایی با 430 صندلی و در طبقه دوم 2 سالن سینمایی با ظرفیت 130 صندلی و یک سالن با ظرفیت 80 صندلی و فضای کتابخانه و نمازخانه و مجهز به سیستم اطفای حریق است.

افتتاح پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان تا پایان بهمن ماه

سید مصطفی حسینی مدیر سینمایی حوزه هنری استان اصفهان درباره پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان به خبرنگار تسنیم گفت: با همت حوزه هنری، سازمان سینمایی سوره، موسسه سینمایی بهمن سبز و مشارکت شهرداری اصفهان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان و همراه اول، نخستین پردیس سینمایی اصفهان با نام پردیس چهارباغ بازسازی شده که اکنون این پروژه در مراحل نهایی قرار دارد و قرار است 25 بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری و هنرمندان به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه این سینما بر اساس آخرین فناوری‌های نوین سینمایی در زمینه صوت و تصویر ساخته شده است، گفت: تاکنون در این پروژه حدود 3 و نیم میلیارد تومان هزینه شده است که 500 میلیون تومان آن توسط شهرداری اصفهان و مابقی توسط حوزه هنری و موسسه سینمایی بهمن سبز تامین شده است و تجهیزات نمایش آن نیز توسط سازمان سینمایی و موسسه سینماشهر تامین اعتبار شده است.

روند حقوقی واگذاری سینما ایران به طور کامل انجام شد

حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی سوره درباره بازدید خود از عملیات عمرانی بازسازی پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان نیز گفت: روند اجرایی بازسازی سینما خانواده و تبدیل آن به پردیس سینمایی چهارباغ به خوبی صورت گرفت و مسئولان حوزه هنری اصفهان در این زمینه تمام تلاش خود را انجام داده اند و امیدوار هستیم که در آینده‌ای نزدیک با همت مسئولان فرهنگی شهر، شاهد بازسازی و آماده سازی سینما ایران و ساحل باشیم.

وی درباره وضعیت حقوقی سینما ایران نیز بیان کرد: روند حقوقی سینما ایران به طور کامل انجام شده و اکنون در آستانه تعیین تکلیف نهایی است و به زودی مالکیت آن به حوزه هنری واگذار می‌شود و همانند سینما فلسطین اصفهان بازسازی و در اختیار مردم این شهر قرار می‌گیرد.

نیاز 5 میلیارد تومانی سینما ساحل اصفهان برای بازسازی و تجهیز

محمود کاظمی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز نیز در این بازدید در جمع خبرنگاران درباره بازسازی سینما ساحل بیان کرد: اکنون در حال برنامه‌ریزی برای بازسازی و تجهیز سالن سینما ساحل اصفهان هستیم که با توجه به فضای متفاوتی که با دیگر سینماهای اصفهان دارد بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و تجهیز نیاز دارد و در صورت تامین اعتبار اواخر اردیبهشت 96 آغاز می‌شود.

وی درباره عملیات بازسازی پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان گفت: بیشترین هزینه انجام شده مراحل بازسازی پردیس سینمایی چهارباغ، صرف استحکام بخشی و مقاوم سازی سازه شده است.

نیاز اصفهان به سالن‌های سینمایی با کیفیت

مهدی احمدی‌فر، رئیس حوزه هنری استان اصفهان نیز در پایان بازدید رئیس سازمان سینمایی سوره و مدیرعامل موسسه بهمن سبز بیان کرد: اصفهان بیش از این برای داشتن فضای سینمایی جا دارد و اگر ما حداقل استانداردهای سالن‌های سینمایی در کشور را در نظر بگیریم که به ازای هر 80 هزار نفر یک سالن سینما، اصفهان نیازمند 30 سالن سینمایی است که تا کنون 10 سالن وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام سینماهای اصفهان در بافت مرکزی و قلب شهر قرار گرفته است، افزود: امیدوار هستیم با همت سازمان سینمایی و مدیریت فرهنگی شهر، شاهد توزیع متناسب سالن‌های سینمایی در سطح شهر و استان باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها