30 درصد از شبکه توزیع برق کشور فرسوده است

30 درصد از شبکه توزیع برق کشور فرسوده است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از فرسوده بودن ۳۰ درصد از شبکه توزیع برق کشور خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، محمودرضا حقی‌فام، امروز دوشنبه، چهارم بهمن‌ در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت برق استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با وجود اینکه ایران چهاردهمین شبکه بزرگ برق‌رسانی دنیا را دارد، اما ۳۰ درصد از طول این شبکه فرسوده شده و در بحران‌های مختلف همچون برف و طوفان با ایجاد خاموشی خساراتی مستقیم و غیرمستقیم برای هموطنان ایجاد می‌کند.

وی افزود: با اعتبارات پیش‌بینی شده و با اولویت‌سنجی طرح‌ها می‌توان کار مقاوم‌سازی این شبکه را سرعت بخشید.

حقی‌فام با اشاره به افزایش فعالیت‌های صنعتی پس از برطرف شدن تحریم‌ها، گفت: هم اکنون شرایط مطلوب برای برق‌رسانی در بخش‌های خانگی - رفاهی و خدماتی وجود دارد.

وی همچنین در خصوص احتمال افزایش بهای برق مصرفی هموطنان، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تمام‌شده برق با بهای صورت‌حساب برق مصرفی تفاوت دارد و در پایان برنامه ششم قیمت تولید و مصرف باهم برابر خواهد شد. با وجود مولفه‌های فنی و رعایت استانداردها در صنعت برق علاوه بر توازن اقتصادی پایدار، رضایت مردم هم بیشتر می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خاطرنشان کرد: کاهش تلفات در شبکه‌های برق کشور، سرعت بخشیدن در واگذاری انشعابات، برقراری انضباط مالی و کاهش هزینه‌ها از جمله اولویت‌های کاری شرکت توانیر در برنامه ششم توسعه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها