تولید باکیفیت داخلی سبب رونق اقتصاد کشور می‌شود

تولید باکیفیت داخلی سبب رونق اقتصاد کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم آیت الله سیدکاظم نورمفیدی عصر امروز در بازدید از شهرک صنعتی آق قلا اظهار داشت: براساس طرح دولت تسهیلات در اختیار مراکز تولیدی قرار گرفته و خوشبختانه تاثیر موثری در رونق تولید داشته و امروز ما شاهد پیشرفت و کار این واحدها بودیم.

وی تصریح کرد: این سیاست دولت سبب شد کارخانه‌ها و صنایع فعال شوند و اشتغال و تولید بالا برود و این امر در همه قسمت‌های جامعه موثر بوده و اقتصاد کشور را متحول کرده است.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: من معتقدم نباید نگاه‌ها به سمت دولت و تسهیلات تنها باشد بلکه در دنیای امروز دانایی نقش موثری دارد که همه فعالیت‌های ما امروز بر محور دانش و مدیریت باید قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: در کنار دانایی و دانش باید کیفیت محصولات را هم بالا ببریم که هر چه جنس با کیفیت‌تر باشد، قدرت رقابت پیدا می‌کند و ما باید به دنبال صادرات به بازارهای جهانی باشیم و این امر مستلزم جنس باکیفیت و قابل رقابت است.

آیت الله نورمفیدی افزود: جنسی را باید تولید کنیم که قدرت رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد چرا که تولیدکننده‌ای که قدرت رقابت ندارد از دنیا عقب می‌ماند، پس همه باید فکر و تلاش خود را براساس کار و قدرت رقابت باید قرار دهیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان هم در این بازدید از در اختیار قرار دادن بیش از 640 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدهای تولید استان خبر داد و افزود: از زمان تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان به بیش از 332 واحد نیمه تعطیل و راکد استان و به بخش گردشگری و معادن استان هم 10 میلیارد تومان تسهیلات داده شده است.

حسینقلی قوانلو اظهار کرد: بیش از 230 واحد کوچک هم مستقیم از بانک‌ها تسهیلات دریافت کردند که روی هم رفته بیش از 640 میلیارد تومان تسهیلات داده شده است.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم روند رشد 4.7 دهم درصد اقتصادی کشور با رونق این واحد های تولید همچنان بالاتر برود و شاهد رشد و بالندگی اقتصادی کشور باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان تاکید کرد: تاکنون 560 واحد تسهیلات گرفته‌اند و در سطح کشور از مصوبه 16 هزار میلیارد تومان هم بیش از 14 هزار میلیارد تاکنون پرداخت شده و با مشارکت بانک‌ها سعی می‌کنیم تا پایان سال واحدهای که کارهای وثیقه و قراردادهای خود را انجام داده‌اند را تسهیلات در اختیارشان قرار دهیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها