مشکلات کشاورزان خسارت‌دیده پارس‌آباد برطرف شود

مشکلات کشاورزان خسارت‌دیده پارس‌آباد برطرف شود

به گزارش خبرگزاری، شکور پورحسین امشب در نشستی با استاندار اردبیل در شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: انتظار می‌رود که مشکلات کشاورزان خسارت‌دیده شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار پیگیری شود تا بتوانیم با حل مشکلات و موانع موجود مطالبات و دغدغه‌های کشاورزان را برطرف کرده و از سال‌های آینده شاهد کاهش رغبت کشاورزان در ارتباط با کشت محصولات کشاورزی نباشیم.

وی افزود: ما در ماه‌های اخیر و بنا بر حیطه کاری مشخص و مسئولیتی که بر عهده داریم، این مشکلات را بارها در مجلس تذکر داده و به معاون وزیر جهاد کشاورزی و معاون رئیس‌جمهور در سفری که به استان داشتند نیز گزارشات خود را ارائه کردیم و پرداخت خسارات کشاورزان را خواستار شدیم که متاسفانه هیچ اقدامی در این حیطه انجام نشد که انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه اقدامات لازم هر چه سریع‌تر انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی گزارشات مبنی بر پرداخت خسارات کشاورزان توسط فرماندار تهیه شده و سپس به وزارت کشور منعکس شده تا از این طریق در هیئت دولت به تصویب برسد که پس از تصویب نیز متاسفانه تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشده است و انتظار می‌رود که مشکلات موجود با جدیت بررسی شود.

پورحسین بیان کرد: بنده شخصا پیگیر جدی این موضوع بوده‌ام، چرا که مسئله پرداخت خسارات کشاورزان امری بسیار مهم و ضروری است و در این راستا معاون رئیس جمهور دستوراتی مبنی بر اجرای ماده 12 قانون اساسی داده‌اند که این قانون مربوط به بخش مدیریت بحران و نیازمند تصویب دولت است که در واقع دولت خود می‌تواند اقدام به پرداخت آن نماید.

وی تصریح کرد: در دوره سفر قبلی استاندار اردبیل به شهرستان پارس‌آباد 5 آیتم مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصویب شد که متاسفانه تاکنون هیچ کدام از این موارد تحقق نیافته است، به جز این که 55 درصد تخفیف آب بهاء به کشاورزان خسارت دیده از تگرگ امسال اعمال شده است.

نماینده مردم شهرستانهای پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده در این نشست درخواستی بر مبنای جلساتی با حضور روسای ادارات مربوطه با کشاورزان دارم تا از این طریق آنها بتوانند از تسهیلات کم‌بهره و تخفیفات آب بهاء بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها