مشهد ۲۰۱۷ زمینه احیای گفت‌وگومحوری سیره رضوی را فراهم می‌کند

مشهد ۲۰۱۷ زمینه احیای گفت‌وگومحوری سیره رضوی را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید رضا صالحی‌امیری امشب در گردهمایی مدیران رسانه‌ها از ویژه برنامه‌های مشهد 2017 در محل هتل آرمان مشهد اظهار داشت: امام رضا(ع) باب گفت‌وگو و تعامل را آغاز کردند و به عنوان یک سنت و سیره مهم امروز این فرهنگ در اختیار ما قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرهنگ تعامل و گفت‌وگو می‌تواند هم در زمینه تامین منافع ملی کارساز باشد و هم از سوی دیگر حل مشکلات جهان اسلام را می‌توان از طریق در دستور کار قرار دادن این فرهنگ مدنظر قرار داد.

صالحی امیری تصریح کرد: پایتختی فرهنگی جهان اسلام که از سوی مشهد مقدس تقبل شده است می‌تواند زمینه را برای همدلی و همراهی جهان اسلام فراهم کند؛ 30 دستگاه استانی و 17 دستگاه ملی در زمینه شکل گیری و اجرایی شدن این رخداد دخیل هستند که باید از آنها تشکر کرد.

وی افزود: رسالت مشهد مقدس تاکنون پایتختی فرهنگی کشور بوده است و طی مراسمی که فردا صورت خواهد گرفت به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی خواهد شد و دور نیست روزی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان مطرح شود.

صالحی امیری افزود: امام رضا(ع) به عنوان مبدع و مبتکر گفت‌وگوی میان ادیان باب تعامل و گفت‌وگو را باز کردند و مشهد 2017 می‌تواند بعد از 12 قرن بار دیگر این فرهنگ را احیا کند.گفتمان رضوی از فجر 95 تا فجر 96 به جهان صادر خواهد شد و جهان خواهد فهمید که امام رضا(ع) منادی صلح و وحدت و همدلی در جهان است.

وی با بزرگ خواندن رخداد مشهد 2017 ادامه داد: مشهد 2017 نماد بارز یک دیپلماسی فرهنگی است و این شکل از دیپلماسی در جان امروز عمیق‌ترین و پایدارترین نوع دیپلماسی است و مشهد از فردا به عنوان مرجع و مامن گفت‌وگوهای فرهنگی معرفی خواهد شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها