صداوسیما به جای برنامه‌های بی‌محتوا مردم را برای مقابله با حوادث آموزش دهد

صداوسیما به جای برنامه‌های بی‌محتوا مردم را برای مقابله با حوادث آموزش دهد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، صبح امروز در سیصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ضمن بیان تذکری به انتشار فیلمی از صحبت‌های محمدباقر قالیباف شهردار تهران در خصوص حادثه پلاسکو در جلسه گذشته این شورا اشاره کرد و گفت: در این فیلم گویا شهردار تذکراتی را در خصوص ایمنی ساختمان پلاسکو به شورای شهر می‌دهد و اعضای شورای شهر هم توجهی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این جلسه بعد از حادثه آتش‌سوزی در خیابان جمهوری در سال 92 بوده است که دو تن از شهروندان جان خود را از دست دادند. من در پی آن حادثه اعلام کردم که شهردار استعفا دهد. در آن فیلم تذکراتی مطرح می‌شود که به پلاسکو اخطار داده شده است، اخطار باید به مالک یعنی بنیاد مستضعفان داده می‌شد نه به مستاجران. در پی آن اتفاق شورای شهر 4 مصوبه هم تصویب کرد و شهرداری را مکلف کرد که تجهیزات لازم برای آتش‌نشانی تامین شود و استانداردهای لازم برای جلوگیری از حوادث را به شورا ارائه کنیم.

سرخو در بخش دیگری از تذکر خود گفت: ساختمان پلاسکو به لحاظ کارشناسی می‌توانست با هلی‌کوپتر، اطفای حریق شود چرا که این ساختمان از ساختمان‌های اطراف بسیار بلندتر است و با هلی‌کوپتر می‌شد هدف‌گیری نقطه‌ای شود.

وی در ادامه گفت: برای اینکه این حادثه‌ها مجدد تکرار نشود شهرداری را تکلیف کنیم که یگان هوایی آتش‌نشانی ایجاد شود و صداوسیما هم به جای این برنامه‌های بی‌محتوا مردم را آموزش دهد که در هنگام حوادث چه کار کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها