قاتل مشگین شهری دستگیر شد

قاتل مشگین شهری دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم سرهنگ موسی عالیزاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: امسال 89 پرونده جرائم اقتصادی در استان اردبیل تشکیل شده که در این زمینه با تلاش نیروی انتظامی و پلیس آگاهی و نیز مسئولان قضایی و دادگستری 66 پرونده جرائم اقتصادی در اردبیل منجر به نتیجه شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویتهای اساسی پلیس آگاهی مبارزه با جرائم اقتصادی است، افزود: در این زمینه پلیس آگاهی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با همکاری سایر دستگاههای مربوطه اقدامات اساسی و لازم را در این زمینه انجام دهد.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: جرائم اقتصادی انجام شده در استان اردبیل شامل زمین‌خواری، فرار مالیاتی، ربا و دریافت تسهیلات است که پلیس آگاهی اردبیل با شناسایی 89 مورد از این جرائم پرونده‌ها را مورد بررسی قرار داده و 66 پرونده در حوزه جرائم اقتصادی تا به اکنون صادر شده است.

عالیزاده بیان کرد: مردی که همسرش را در شهرستان مشگین‌شهر به قتل رسانده بود دیروز با تلاش ماموران پلیس آگاهی در تبریز دستگیر شد که این فرد برای تشکیل پرونده و بررسی جرم خود به مراجع قضایی معرفی شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 15 مورد قتل عمد در استان اردبیل صورت گرفت که امسال این امر به 17 مورد رسیده است و 2 مورد افزایش داشتیم.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: برخی عوامل قتل شامل اختلافات مالی، اختلافات خانوادگی، درگیری و نزاع است که نیاز است در این زمینه همگان هوشیاری لازم را داشته باشیم تا با فرهنگ‌سازی مناسب در بخشهای مختلف آسیبهای اجتماعی و این گونه معضلات را کاهش دهیم.

عالیزاده تصریح کرد: پلیس آگاهی در حوزه مبارزه و برخورد با قاچاق نیز رسالتی بسیار خطیر دارد و بیشترین کالای قاچاق در استان اردبیل لوازم آرایشی بهداشتی، دارو بوده است که با تلاش پلیس آگاهی و نیروی انتظامی در این زمینه کشفیات مهمی صورت گرفته است.

وی یکی از نگرانیهای مردم استان اردبیل را سرقت از منازل و سرقتهای خرد عنوان کرد و افزود: متاسفانه سرقتهای خرد در استان اردبیل زیاد است که نیاز است برای کاهش این سرقتها خانواده‌ها و همشهریان مغازه‌ها، ‌منازل به ویژه در ساختمانهای نیمه‌کاره ایمنی و هوشیاری لازم را به کار گیرند.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه در 10 ماهه امسال 61 درصد پرونده‌های پلیس آگاهی منجر به کشف شده است، گفت: بیشترین فراوانی در این حوزه مربوط به سرقت است که سرقتهای خرد و سایر سرقتها را شامل می‌شود.

عالیزاده با اشاره به اینکه 75 درصد زندانیان بخش سرقت در استان اردبیل معتادان هستند، اظهار کرد: انتظار می‌رود هوشیاری لازم توسط همشهریان انجام شود تا شاهد کاهش سرقتهای خرد در اردبیل باشیم.

وی از افزایش پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در استان اردبیل خبر داد و افزود: در این زمینه پرونده‌های مختلفی تشکیل شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها