بیش از ۸۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان سمنان کشف شد

بیش از ۸۶ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان سمنان کشف شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به‌نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی سمنان، سردار روح‌الامین قاسمی اظهار داشت: 445 قاچاقچی نیز در عملیات مختلف مبارزه با قاچاق کالا و ارز در 10 ماه امسال در استان سمنان دستگیر شدند.

وی افزود: یکی از اقدامات ضروری و مهم در توسعه اقتصاد ملی و کمک به اشغال زایی در کشور مقابله با پدیده قاچاق است.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: نیروی انتظامی با هدف پیاده‌سازی اصول اقتصاد مقاومتی و کمک به رونق تولید ملی با جدیت تمام با قاچاقچیان کالا مقابله می‌کند و طرح‌های متعددی اجرا کرده است.

به گفته سردار قاسمی، 520 پرونده قضائی با موضوع کالای قاچاق در این مدت تشکیل و 445 متهم نیز دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.

وی از توقیف 209 دستگاه وسیله نقلیه از ابتدای سال 95 تا پایان دی خبر داد و گفت: لوازم آرایشی بهداشتی، دارو، سیگار و احشام به ترتیب بیشترین محموله‌های قاچاق کشف‌شده در سال جاری استان سمنان است.

وی، به کشف بیش از 271 هزار عدد لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی این محموله‌ها بالغ‌بر 851 میلیون تومان برآورد می‌شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به کشف بیش از 393 هزار لیتر سوخت قاچاق در 10 ماهه امسال، از کشف 2 میلیون و 142 هزار نخ سیگار خارجی و یک تن و 700 کیلوگرم تنباکوی قاچاق نیز خبر داد.

سردار قاسمی با تأکید بر ادامه مبارزه قاطعانه با قاچاقچیان کالا به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید وسایل مورد نیاز خود به اصالت و مجوز قانونی کالا دقت کنند و در صورت اطلاع از فعالیت‌های مجرمانه در این زمینه مراتب را با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در میان بگذارند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها