۵ استان کشور به بالگرد امدادی مجهز می‌شوند

۵ استان کشور به بالگرد امدادی مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم مهدی علیپور امروز در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان زنجان از لحاظ امدادگران و جوانان عضو هلال احمر و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد در جایگاه خوبی در کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخورداری استان زنجان از ساختارهای تشکیلاتی، ساختمانی و ساختاری مناسب خاطرنشان کرد: فاز نخست و دوم پایگاه امدادرسانی شمالغرب در دو ماه قبل افتتاح شد که با توجه به موقعیت جغرافیایی زنجان و قرارگیری در کریدور شمال به غرب امکانات مناسبی را برای امدادرسانی فراهم می‌کند.

خزانه‌دارکل و ذیحساب جمعیت هلال احمر تصریح کرد: هلال احمر در امور جاری و هزینه‌ای با کمبود زیادی مواجه نیست و حق‌الزحمه امدادگران به موقع پرداخت می‌شود اما تنها اعتباراتی که به موجب قانون در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد از محل اعتبارات ماده 10 و 12 است که برای توسعه امداد هوایی، زمین و دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تصویب یک هزار و 100 میلیارد تومان از طرف قانون‌گذار برای توسعه امداد هوایی، زمینی و دریایی ابراز کرد: تا کنون بخش کمی از این اعتبارات تخصیص یافته که امیدواریم با توجه ویژه دولت تا 2 ماه باقی مانده سال بخش‌های دیگر آن نیز تأمین شود.

علیپور از امکان وقوع حوادث دیگر مانند ساختمان پلاسکو هشدار داد و گفت: وظایف خطیری به جمعیت هلال احمر واگذار شده و با وجود کمبود منابع اعتباری نباید توقع تأمین بالگردها و سایر تجهیزات را داشت به همین دلیل انتظار توجه ویژه دولت به جمعیت را داریم.

وی با اشاره به اینکه همکاران و امدادگران هلال احمر از لحظات اولیه در محل ساختمان پلاسکو حاضر بودند، بیان کرد: این جمعیت بر اساس وظایف محول شده از طرف مصوبات ستاد مدیریت بحران شهری تهران مسئولیت‌های خود را انجام داده است.

خزانه‌دارکل و ذیحساب جمعیت هلال احمر تعداد پروژه‌های عمرانی در دست اقدام را 300 مورد عنوان کرد و افزود: اعتبارات تکمیل این طرح‌ها از محل منابع استانی در اختیار جمعیت قرار می‌گیرد و اعتبارات ملی از محل ماده 10 و 12 برای اتمام و تجهیز پروژه‌ها تعلق می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه اعتباری برای پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی در اختیار استانها قرار گرفته است، تصریح کرد: تلاش داریم این پروژه‌ها تا پایان شهریور سال 96 به بهره‌برداری برسند.

علیپور به خرید بالگرد اشاره کرد و گفت: این بالگردها به پنج استان که پد و آشیانه بالگرد را تأمین کرده باشند تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توانمندی کشور در حادثه پلاسکو تا حدودی مشخص شد، خاطرنشان کرد: با توجه به منابع مالی در اختیار، امکانات تا حد توان تأمین شده اما به جهت قانون وظایفی بر عهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته و تا حد ممکن آمادگی لازم را در این زمینه داریم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها